Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Διαβάζετε: Βαλτιμόρη: Τουλάχιστον 6 οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας – Το πλοίο υπέστη ολικό μπλακ άουτ
Ειδοποίηση Δείτε Περισσότερα
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Αγροτικά
  • Υγεία
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Έχετε λογαριασμό; Είσοδος
Ακολουθήστε μας
mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr
Μυλοπόταμος News > Ροή Ειδήσεων > Κόσμος > Βαλτιμόρη: Τουλάχιστον 6 οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας – Το πλοίο υπέστη ολικό μπλακ άουτ

Βαλτιμόρη: Τουλάχιστον 6 οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας – Το πλοίο υπέστη ολικό μπλακ άουτ

Τελευταία ενημέρωση: 27/03/2024 09:26
Κόσμος
Share
9 λεπτ. ανάγνωση
SHARE

Το Λιμενικό Σώμα ολοκλήρωσε την αναζήτησή του αργά την Τρίτη για τους έξι εργαζόμενους σε συνεργείο συντήρησης του οδοστρώματος που βρίσκονταν πάνω στη γέφυρα «Francis Scott Key» στη Βαλτιμόρη μετά την κατάρρευσή της όταν εμβολίστηκε από φορτηγό πλοίο.

«Σε αυτό το σημείο, με βάση το χρονικό διάστημα από την κατάρρευση της γέφυρας και τις θερμοκρασίες του νερού, δεν πιστεύουμε ότι θα βρούμε κανένα από αυτά τα άτομα ακόμα ζωντανά», είπε ο υποναύαρχος Σάνον Γκίλριθ σε συνέντευξη Τύπου.

Τουλάχιστον έξι άνθρωποι θεωρούνται νεκροί, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «The Baltimore Sun». Αργά την Τρίτη οι διασώστες εντόπισαν μία σορό μέσα στα νερά του ποταμού Πατάπσκο, ενώ οι άλλοι πέντε δεν έχουν εντοπιστεί ακόμα.

Άλλα δύο άτομα ανασύρθηκαν ζωντανά. Ένας νοσηλεύτηκε για λίγο, αν και είχε βαριά τραύματα, και πλέον έχει πάρει εξιτήριο και ο δεύτερος δεν είχε καθόλου τραύματα.

Η γέφυρα κατέρρευσε όταν ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χτύπησε στην κολόνα. Οι ενεργές προσπάθειες έρευνας και διάσωσης διακόπηκαν μετά από 18 ώρες, είπε ο υποναύαρχος Σάνον Γκίλριθ και τόνισε ότι η ακτοφυλακή δεν φεύγει από το σημείο, «απλώς πρόκειται να μεταβεί σε μια διαφορετική φάση».

Ο συνταγματάρχης Ρόναλντ Μπάτλερ της αστυνομίας του Μέριλαντ είπε ότι δύτες θα επιστρέψουν στο νερό στις 6 το πρωί της Τετάρτης (12:00 ώρα Ελλάδας) για να προσπαθήσουν να ανασύρουν τα πτώματα των έξι αγνοουμένων εργατών.

Οι αρχές κατάφεραν να βρουν τρία επιβατικά οχήματα, ένα φορτηγό τσιμέντου και ένα πέμπτο όχημα βυθισμένα στο νερό χρησιμοποιώντας τεχνολογία υπερύθρων και πλευρικής σάρωσης σόναρ, δήλωσε ο επικεφαλής της πυροσβεστικής της πόλης της Βαλτιμόρης Τζέιμς Γουάλας.

Το πλοίο υπέστη ολικό μπλακ άουτ πριν από τη σύγκρουση με τη γέφυρα

Ο καπετάνιος του πλοίου που συνετρίβη στη γέφυρα της Βαλτιμόρης την Τρίτη έκανε «ό,τι μπορούσε να κάνει» για να επιβραδύνει το πλοίο και να μην παρασυρθεί προς τη γέφυρα, δήλωσε ο Κλέι Ντάιμοντ, εκτελεστικός διευθυντής και γενικός σύμβουλος της Ένωσης Αμερικανών Πλοιάρχων.

Ο Κλέι Ντάιμοντ βρίσκεται σε στενή επικοινωνία με την Ένωση Πλοιάρχων του Μέριλαντ για το τι εκτυλίχθηκε στο φορτηγό πλοίο Dali τις στιγμές που προηγήθηκαν της συντριβής.

«Λίγα λεπτά πριν από τη γέφυρα, υπήρξε πλήρης διακοπή ρεύματος στο πλοίο, που σημαίνει ότι το πλοίο έχασε την ισχύ του κινητήρα και την ηλεκτρική ισχύ, ήταν πλήρης συσκότιση», είπε ο Ντάιμοντ στο CNN.

Σε εκείνο το σημείο, σύμφωνα με τον Κλέι Ντάιμοντ, ο πλοίαρχος έκανε «ό,τι μπορούσε» για να επιβραδύνει το πλοίο και να το εμποδίσει να παρασυρθεί προς τα δεξιά, προς τη γέφυρα.

Ο καπετάνιος έδωσε γρήγορα μια σειρά από εντολές, ζητώντας να στραφεί το πηδάλιο όσο το δυνατόν πιο αριστερά και να ρίξει άγκυρα το πλοίο, ενώ σύμφωνα με τον Ντάιμοντ, ο πλοίαρχος ήταν αυτός που επικοινώνησε με το γραφείο αποστολής για να διακόψει την κυκλοφορία προς τη γέφυρα.

«Αυτά ήταν όλα τα κατάλληλα βήματα, αλλά συνέβη τόσο γρήγορα και με τόσο λίγο χρόνο… κανένας από αυτούς τους ελιγμούς δεν ήταν αρκετός», πρόσθεσε ο εκτελεστικός διευθυντής και γενικός σύμβουλος της Ένωσης Αμερικανών Πλοιάρχων. Παράλληλα επεσήμανε ότι ενώ τα φώτα στο σκάφος φαίνονται να ανάβουν ξανά – πιθανότατα λόγω μιας γεννήτριας έκτακτης ανάγκης που ενεργοποιήθηκε μετά το αρχικό μπλακ άουτ – οι κινητήρες του πλοίου δεν λειτούργησαν ποτέ ξανά.

Το σήμα κινδύνου από το πλοίο απέτρεψε μια μεγαλύτερη τραγωδία

Οι αρχές στη Βαλτιμόρη κατάφεραν μέσα σε ελάχιστο χρόνο να κλείσουν για την κυκλοφορία την γέφυρα Key λίγο πριν το φορτηγό πλοίο Dali πέσει πάνω της και προκαλέσει την κατάρρευσή της τα ξημερώματα της Τρίτης. Ήταν μια απόφαση που πιθανόν απέτρεψε μια ακόμη μεγαλύτερη καταστροφή.

Αξιωματικοί από τη γέφυρα του πλοίου Dali προειδοποίησαν τους τοπικούς αξιωματούχους για πιθανή πρόσκρουση, σύμφωνα με το ABC News, το οποίο επικαλέστηκε έκθεση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών.

Το CNN μετέδωσε από την πλευρά του ότι οι υπεύθυνοι ενημερώθηκαν ότι «το πλοίο έχασε το πηδάλιό του» και ότι πλησιάζει με ταχύτητα προς τη γέφυρα. Αμέσως κινήθηκαν για να κλείσουν την κυκλοφορία.

Στο ηχητικό ακούγεται ένα άτομο να λέει: «Χρειάζομαι έναν από εσάς στη νότια πλευρά, έναν στη βόρεια πλευρά, να κρατήσετε όλη την κυκλοφορία στη γέφυρα. Πλησιάζει ένα πλοίο που μόλις έχασε το πηδάλιό του, οπότε μέχρι να το θέσουμε υπό έλεγχο, πρέπει να σταματήσουμε όλη την κυκλοφορία».

Μετά την κατάρρευση, που συνέβη μόλις 90 δευτερόλεπτα αργότερα, ένα άλλο άτομο ακούγεται να λέει: «Όλη η γέφυρα απλά έπεσε. Ξεκινήστε, ξεκινήστε όποιος μπορεί… όλοι. Όλη η γέφυρα μόλις κατέρρευσε…».

«Ξέρουμε ποια κυκλοφορία διακόπηκε;», είπε αργότερα ένα άλλο άτομο.

«Δεν μπορώ να πάω στην άλλη πλευρά, κύριε. Η γέφυρα έχει καταρρεύσει», απάντησε ένα άλλο άτομο.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν δήλωσε ότι το περιστατικό ήταν ένα τρομερό ατύχημα, ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο σκόπιμης ενέργειας. Η γέφυρα θα ανακατασκευαστεί το ταχύτερο με ομοσπονδιακά κονδύλια, είπε ακόμη ο πρόεδρος της χώρας.

Παράλληλα οι έρευνες συνεχίζονται για τα αίτια της τραγωδίας και για να δοθεί εξήγηση για το πώς το εμπορικό πλοίο έφτασε να συγκρουστεί με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Francis Scott Key.

Δείτε ζωντανή εικόνα: 

Την ώρα της τραγωδίας πάνω στη γέφυρα βρίσκονταν οκτώ εργάτες για τη συντήρησή της.

Τι γνωρίζουμε για την τραγωδία

Τα βίντεο από το περιστατικό δείχνουν ότι το πλοίο Dali γύρω στις 01:30 της Τρίτης (τοπική ώρα, 07:30 στην Ελλάδα) συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες με αποτέλεσμα να καταρρεύσει μονομιάς όλο το κεντρικό τμήμα.

Το Dali είχε αναχωρήσει μόλις μία ώρα νωρίτερα από τη Βαλτιμόρη για τη Σρι Λάνκα. Είχε αναπτύξει ταχύτητα με πορεία να βγει στον ωκεανό, αλλά στις 01:25, λίγο πριν τη σύγκρουση, φάνηκε να επιβραδύνει και να βγαίνει από την πορεία του.

Ξαφνικά όλα τα φώτα του έσβησαν και άρχισε να βγάζει καπνό από το φουγάρο, όπως φαίνεται σε βίντεο. Αμέσως μετά χτύπησε στη γέφυρα με 15 χιλιόμετρα την ώρα, που θεωρείται αρκετά μεγάλη για το σημείο.

Κανένας από το πλήρωμα, που είναι όλοι Ινδοί, και τους δύο πιλότους (που θα έβγαζαν το πλοίο στα ανοιχτά του λιμανιού) δεν τραυματίστηκε. Το πλοίο θα χρειαστεί επισκευές πριν αποπλεύσει.

Δείτε χάρτη με την περιοχή στην οποία σημειώθηκε η κατάρρευση της γέφυρας

xartis-baltimoer

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία λέει ότι υπάρχουν αρκετές πιθανές εξηγήσεις για το δυστύχημα, αλλά με δύο πιλότους στο πλοίο φαίνεται ασυνήθιστο περιστατικό. Ειδικοί είπαν στο BBC ότι το δυστύχημα ίσως οφείλεται σε πρόβλημα στη μηχανή ή και στο πηδάλιο, ακόμη και σε μπλακάουτ σε γεννήτρια.

Το FBI διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει σχέση του δυστυχήματος με την τρομοκρατία.

Η γέφυρα, που φέρει το όνομα του ποιητή Φράνσις Σκοτ Κι, ο οποίος έγραψε τους στίχους του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ, ήταν μία από τις μεγαλύτερες της χώρας. Είχε μήκος 2.632 μέτρα, δηλαδή περίπου το ίδιο με αυτό της γέφυρας του Ρίου (2.880 μέτρα). Άνοιξε για την κυκλοφορία το 1977,

Οι αρχές τονίζουν ότι η γέφυρα ήταν ασφαλής, χωρίς να υπάρχει δομικό πρόβλημα, και ότι είχε περάσει όλους τους ελέγχους.

blatimor
baltimori

Τι θα γίνει από εδώ και πέρα

Αυτό που καταρχάς έχουμε να περιμένουμε από την κατάρρευση είναι σειρά προβλημάτων στο λιμάνι και τη λειτουργία του που θα επιμείνουν για μήνες.

Από τη γέφυρα περνούσαν κάθε χρόνο 11,5 εκατ. οχήματα. Ένα μέρος του θα μπορούσε να περνά από σήραγγα κάτω από το λιμάνι, αν και δεν μπορεί να αντέξει σε τόσο κυκλοφορία. Τα επικίνδυνα φορτία απαγορεύεται να περνούν από τη σήραγγα.


Το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι το σημαντικότερο λιμάνι των ΗΠΑ όσον αφορά τα φορτία αυτοκινήτων. Μόνο το 2022 πέρασαν από εκεί περισσότερα από 750.000 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής. Είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές άνθρακα.

Το κλείσιμο του λιμανιού θα μπορούσε να διαταράξει την αλυσίδα εφοδιασμού προϊόντων – από αυτοκίνητα μέχρι άνθρακα ή και ζάχαρη, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι καθυστερήσεις και το κόστος τους.

protothema.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Αντιγραφή URL
Προηγούμενο Άρθρο Στο δρόμο προς την UNESCO η Κνωσός: Τί θα συζητήσουν Αρναουτάκης -Καλοκαιρινός με την Υπ. Πολιτισμού
Επόμενο Άρθρο Μαρουσάκης: Ερχονται 25άρια από την Αφρική, σκόνη και λασποβροχές έως και την Πέμπτη.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Κόσμος

Mωρό – «γίγας»… επτά κιλών γεννήθηκε

03/01/2024
Κόσμος

Γάζα: Δεν σταμάτησαν ολο το βράδυ οι επιθέσεις – Η Χαμάς έχασε τον έλεγχο της Ανατολικής Γάζας

09/11/2023
Κόσμος

Κύπρος: Πύρινη κόλαση στη Λεμεσό Δύο νεκροί- Απεγνωσμένες επιχειρήσεις διάσωσης

24/07/2025
Κόσμος

Ιαπωνία: Εικόνες μετά τον σεισμό 7,6 Ρίχτερ – Καταστροφές και εκκενώσεις περιοχών

03/01/2024
Προηγούμενο Επόμενο
Mylopotamos News Logo
  • Tηλ: 28340 22668
  • Email:[email protected]
  • Πολιτική Απορρήτου & Cookies
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις

mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr

Μυλοπόταμος News
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Αυτό το κάνουμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησης και να προβάλλουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Mylopotamos News Logo
Καλωσορίσατε πίσω!

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Έχασες τον κωδικό σου?