Εφιαλτικές στιγμές για τους επιβάτες της πτήσης SQ321 της Singapore Airlines που εκτελούσε το δρομολόγιο Λονδίνο – Σιγκαπούρη, όταν έπεσε σε αναταράξεις, με αποτέλεσμα έναν νεκρό και δεκάδες τραυματίες.Το αεροσκάφος, ένα Boeing 777-300ER με προορισμό τη Σιγκαπούρη, έκανε αναγκαστική προσγείωση στην Μπανγκόγκ, όπου οι τραυματίες μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο.
Νεκρός είναι ένας 73χρονος Βρετανός με προβλήματα καρδιάς, που ταξίδευε στην οικονομική θέση μαζί με τη σύζυγό του, η οποία είναι ανάμεσα στους τραυματίες που νοσηλεύονται.
Οι αρχές θα κάνουν νεκροτοψία στη σορό του νεκρού, ενώ δεν αποκλείεται να υπέστη καρδιακή ανακοπή. Η αστυνομία έχει αναλάβει την υπόθεση και θα επικοινωνήσει, μετά τη νεκροψία, με τη βρετανική πρεσβεία.
Επίσης, επτά τραυματίες νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση, ενώ άλλα 23 άτομα, μεταξύ των οποίων και μέλη του πληρώματος, έχουν λιγότερο σοβαρά τραύματα.
Εκπρόσωπος των Αρχών της Ταϊλάνδης δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ότι αρκετοί επιβάτες δεν μπορούσαν καν να περπατήσουν και τους απεγκλώβισαν. Οι έρευνες συνεχίζονται.
Περίπου 100 επιβάτες θα μπορέσουν να ταξιδέψουν για τη Σιγκαπούρη απόψε. Αφού τους παρείχαν φαγητό, θα τους μεταφέρει η Thai Airways μέχρι τον προορισμό τους.
Οι περισσότεροι τραυματισμοί προέρχονται από κοψίματα στο κεφάλι, σύμφωνα με το protothema.gr.
Ο 28χρονος Dzafran Azmir περιέγραψε στο Reuters την τρομακτική κατάβαση. «Ξαφνικά το αεροσκάφος πήρε κλίση και άρχισε να τρέμει, οπότε άρχισα να προετοιμάζομαι για το τι θα συνέβαινε, και πολύ ξαφνικά υπήρξε μια πολύ δραματική πτώση, οπότε όλοι όσοι κάθονταν και δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας εκτοξεύτηκαν αμέσως στο ταβάνι», είπε.
Σύμφωνα με τον επιβάτη, κάποιοι χτύπησαν το κεφάλι τους στο ταβάνι που βρίσκονται οι καμπίνες αποσκευών, ενώ κάποιοι άλλοι χτύπησαν στα σημεία που βρίσκονται τα εσωτερικά φώτα και οι μάσκες, με αποτέλεσμα να το σπάσουν. Επιβάτες, σύμφωνα με πληροφορίες, έπεσαν στο πάτωμα ή εκτοξεύθηκαν στο ταβάνι.
«Ακούστηκε ένα απαίσιο ουρλιαχτό»
Ο Άντριου, επιβάτης της πτήσης περιέγραψε στο BBC 5 live την εμπειρία του. «Ήμουν καλυμμένος με καφέ Κατά τη διάρκεια των λίγων δευτερολέπτων της πτώσης του αεροπλάνου, ακούστηκε ένα απαίσιο ουρλιαχτό και κάτι που ακούστηκε σαν γδούπος», ανέφερε.
Όταν οι αναταράξεις καταλάγιασαν, ο ίδιος βοήθησε μια γυναίκα που «ούρλιαζε από αγωνία» και η οποία είχε «μία πληγή στο κεφάλι της».
Οι επιβάτες που είναι καλά στην υγεία του, βρίσκονται σε ειδικό τμήμα του αεροδρομίου Suvarnabhumi στην Μπανγκόκ.
Κρανίου τόπος το εσωτερικό του αεροσκάφους
Όπως δείχνει και βίντεο που δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο εσωτερικό του αεροσκάφους φαίνονται μάσκες οξυγόνου που έπεσαν, ανοιχτές καμπίνες αποσκευών, αλλά και αντικείμενα πεσμένα κάτω. Τα εξαρτήματα της οροφής ξηλώθηκαν και φαίνονται οι σωληνώσεις, ενώ πανικόβλητη, μία αεροσυνοδός, φαίνεται να τρέχει αίμα από τη μύτη της.
Το αεροσκάφος έχασε 6.000 πόδια σε τρία λεπτά
Τα δεδομένα παρακολούθησης της πτήσης δείχνουν ότι το αεροσκάφος έπεσε 6.000 πόδια σε τρία λεπτά έχοντας διασχίσει τον κόλπο της Βεγγάλης.
Η πτήση μετέφερε συνολικά 211 επιβάτες και 18 μέλη πληρώματος, σύμφωνα με ανακοίνωση της Singapore Airlines, που εξέφρασε βαθύτατα συλλυπητήρια στην οικογένεια του θύματος.
Ο αερομεταφορέας συνεργάζεται με τις αρχές της Ταϊλάνδης για την παροχή ιατρικής βοήθειας στους επιβάτες και στέλνει ομάδα στην Μπανγκόκ για να παράσχει οποιαδήποτε πρόσθετη βοήθεια χρειαστεί. Την ίδια ώρα, οι αρχές της Ταϊλάνδης έστειλαν ασθενοφόρα και ομάδες έκτακτης ανάγκης στο αεροδρόμιο Suvarnabhumi.
Ο υπουργός Μεταφορών της Σιγκαπούρης Chee Hong Tat διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση θα παράσχει βοήθεια στους επιβάτες και τις οικογένειές τους.
«Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα το περιστατικό που συνέβη στην πτήση SQ321 της Singapore Airlines από το Χίθροου του Λονδίνου προς τη Σιγκαπούρη», δήλωσε.
Αδιευκρίνιστο παραμένει μέχρι στιγμής το τι συνέβη, όμως οι ειδικοί προειδοποιούν ότι οι αναταράξεις στις πτήσεις αυξάνονται, λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Οι αναταράξεις, συνήθως, προκαλούνται σε αεροσκάφη που πετούν μέσα από σύννεφα. Ωστόσο, υπάρχουν και αναταράξεις εκτός, οι οποίες δεν είναι ορατές στο μετεωρολογικό ραντάρ ενός αεροσκάφους και δεν μπορούν να προβλεφθούν.