Skip to main content

Καμία χώρα στον κόσμο δεν αγοράζει τόσα αεροπλάνα όσα η Ινδία. Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της έχουν παραγγείλει σχεδόν 1.000 αεροσκάφη φέτος, ξοδεύοντας δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια, πόσα που δεν έχουν προηγούμενο στις αερομεταφορές.

Στο Νέο Δελχί, το Διεθνές Αεροδρόμιο Ιντίρα Γκάντι το οποίο είναι θα έτοιμο να υποδεχθεί επιπλέον 100 εκατομμύρια επιβάτες από του χρόνου, αναμένεται να γίνει το δεύτερο πιο πολυσύχναστο στον κόσμο, μετά το Διεθνές Αεροδρόμιο Τζάκσον της Ατλάντα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Και αυτό συμβαίνει σε μια τεράστια χώρα που εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα τρένα. Είκοσι σιδηροδρομικές μετακινήσεις αντιστοιχούν σε μια αεροπορική.

Καθώς η Ινδία εντάσσεται στο κλαμπ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, προσπαθεί παράλληλα να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες φιλοδοξίες της ανερχόμενης μεσαίας τάξης της. 

Παρόλα αυτά, τα αεροπορικά ταξίδια παραμένουν εκτός της οικονομικής δυνατότητας των περισσότερων Ινδών. Υπολογίζεται ότι μόνο το 3% του πληθυσμού της χώρας πετάει τακτικά. Σε μια χώρα όμως 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων, το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε 42 εκατομμύρια ανθρώπους.

Οι επωφελούμενοι της αναπτυσσόμενης αγοράς αερομεταφορών της Ινδίας είναι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αεροσκαφών στον κόσμο: η Boeing στην Αμερική και η Airbus στην Ευρώπη. Τον Φεβρουάριο, η Air India, την οποία ο όμιλος Tata απέκτησε πέρυσι, συμφώνησε να αγοράσει 250 αεροπλάνα από την Airbus και 220 από την Boeing, συνολικής αξίας 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τον Ιούνιο, η IndiGo, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της χώρας με βάση τους επιβάτες και τις πτήσεις, παρήγγειλε 500 νέα αεροσκάφη Airbus A320.

Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης των αερομεταφορών αφορά εγχώριες αεροπορικές εταιρείες. Οι αφίξεις ξένων τουριστών ανακάμπτουν μετά την πανδημία, αλλά εξακολουθούν να είναι σχετικά σπάνιες, ξεπερνώντας μόλις και μετά βίας τα 10 εκατομμύρια σε μια καλή χρονιά (περίπου όσο και η Ρουμανία). Ετσι, οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους προσθέτουν νέες χώρες στους προορισμούς τους προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση των Ινδών για ταξίδια. Το Αζερμπαϊτζάν, η Κένυα και το Βιετνάμ συνδέονται για παράδειγμα με απευθείας πτήση από το Δελχί ή τo Μουμπάι.

Ο αεροπορικός διάδρομος μεταξύ Δελχί και Μουμπάι ήταν ήδη ένας από τους 10 πιο πολυσύχναστους στον κόσμο. Οπως και το Δελχί, το Μουμπάι διαθέτει νέους τερματικούς σταθμούς αεροδρομίων που θα ζήλευε οποιαδήποτε πόλη της Αμερικής. Η επέκταση, όμως, των υποδομών δεν περιορίζεται μόνο στις κορυφαίες μητροπολιτικές περιοχές της χώρας.

Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι αρέσκεται να επισημαίνει ότι ο αριθμός των αεροδρομίων έχει διπλασιαστεί στα εννέα χρόνια από την ανάληψη των καθηκόντων του, σε 148 από 74. Ο υπουργός Αερομεταφορών δήλωσε ότι θα υπάρχουν τουλάχιστον 230 μέχρι το 2030. Η κυβέρνηση έχει επενδύσει περισσότερα από 11 δισεκατομμύρια δολάρια σε αεροδρόμια την τελευταία δεκαετία και ο υπουργός έχει υποσχεθεί άλλα 15 δισεκατομμύρια δολάρια.

Πηγή: New York Times