Συνεχίζουν να βρίσκονται παγιδευμένοι για σχεδόν τέταρτη ημέρα κάτω από τα χαλάσματα οι 40 εργάτες στην Ινδία, οι οποίοι εγκλωβίστηκαν την περασμένη Κυριακή όταν κατέρρευσε η οδική σήραγγα όπου εργάζονταν, στο πλαίσιο κατασκευής αυτοκινητόδρομου στην Ινδία. Εντούτοις, όλοι είναι ασφαλείς και καλά στην υγεία τους χωρίς να διατρέχει κίνδυνο η ζωή τους, διαβεβαίωσαν στο Reuters μέλη των ομάδων διάσωσης που εργάζονται για τον απεγκλωβισμό τους.
Διαμορφώνοντας ένα μικρό άνοιγμα στα μπάζα, τα σωστικά συνεργεία πέρασαν σωλήνα μέσω του οποίου παρέχουν φάρμακα, τρόφιμα, νερό αλλά και οξυγόνο στους παγιδευμένους εργάτες που δούλευαν στο τούνελ των 4,5 χλμ. και κατευθύνονταν προς την έξοδο για την αλλαγή βάρδιας όταν συνέβη το ατυχές περιστατικό.
Ήδη έχει φτάσει στην περιοχή του ατυχήματος και έχει τεθεί σε λειτουργία ένα νέο βαρύτερο μηχάνημα από το Νέο Δελχί για την απομάκρυνση των τεράστιων ογκόλιθων που έχουν καταρρεύσει και να ανοίξει ένα διάδρομο εκκένωσης για τους εργάτες, αφού το προηγούμενο είχε ακινητοποιηθεί, γνωστοποίησε ο Σρι Ναβίν, αξιωματούχος της πολιτείας Ουτάρ Πραντές, αρμόδιος για τις επιχειρήσεις διάσωσης.
Η σήραγγα αποτελεί μέρος του υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμου Σαρ Νταμ, ενός μεγαλεπήβολου σχεδίου υποδομής της κυβέρνησης του Ναρέντρα Μόντι, το οποίο μέσω ενός οδικού δικτύου σχεδόν 900 χλμ. φιλοδοξεί να ενώσει τέσσερις σημαντικές προσκυνηματικές τοποθεσίες των Ινδουιστών στη Βόρεια Ινδία. Όμως η ορεινή περιοχή των Ιμαλαΐων όπου κατασκευάζεται ο αυτοκινητόδρομος συχνά αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω κατολισθήσεων, σεισμών ή πλημμυρών και πολλοί γεωλόγοι και κάτοικοι της περιοχής είχαν προειδοποιήσει ότι ο ταχύς ρυθμός εκτέλεσης των έργων μπορεί να προκαλούσε φαινόμενα καθιζήσεων. Σε πολλές περιπτώσεις μέχρι σήμερα, οι εργασίες κατασκευής έχουν παραλύσει σε διάφορα σημεία εξαιτίας της σαθρότητας των εδαφών και των ζημιών που προκαλούν οι καθιζήσεις σε σπίτια και άλλες υποδομές κατά μήκος του δρόμου.
Το φαραωνικό έργο, προϋπολογισμού άνω των 1,5 δισ. δολαρίων, ξεκίνησε το 2018 και αρχικά προβλεπόταν να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο του 2022, όμως οι διάφορες καθυστερήσεις οδήγησαν σε αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος, με την παράδοση του οδικού άξονα να μην προσδιορίζεται πριν από το Μάιο του 2024.
Πηγές: Reuters, ΑΡ, Indian Express
ertnews.gr