Ήρθε η ώρα για οριστική έναρξη του προγράμματος του Open Mall στο Ρέθυμνο. Αυτό τουλάχιστον δηλώνει και ελπίζει η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνά Τσικιντίκου, πέντε χρόνια μετά την απόφαση για την εφαρμογή του προγράμματος στην πόλη μας και αφού πέρασε από πολλές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, καθυστερήσεις και εμπόδια.
Η κα Τσικιντίκου μιλώντας στον Team FM 102 και την «Πρώτη Γραμμή» υποστήριξε πως είναι ουσιαστικά θέμα χρόνου η έναρξη της «ανοιχτής αγοράς εμπορίου» στην πόλη μας. Τι θα είναι αυτό; Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν 107 επιχειρήσεις στο ιστορικό κέντρο, οι οποίες θα «σηματοδοτηθούν» (στις προσόψεις τους) με τα χρώματα και το λογότυπο του Open Mall και θα εγγραφούν στην διαδικτυακή εφαρμογή στην οποία θα μπορεί κάθε πολίτης να έχει πρόσβαση μέσω του κινητού και του υπολογιστή του για να τις γνωρίζει.
Και αιτιολογώντας τις καθυστερήσεις, η κα Τσικιντίκου εξήγησε: «Open Mall θα έχουμε πολύ σύντομα. Όλα αυτά τα προγράμματα είναι απίστευτα χρονοβόρα. Έχει απίστευτη γραφειοκρατία για να στείλεις δικαιολογητικά, να εγκριθούν, να επιστρέψουν και να προχωρήσουν οι διαδικασίες. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήθελε πάνω από 40 διαφορετικού τύπου πρακτικά. Πρέπει να αποφασίζει το Δ.Σ., να ενημερώνει και να ενημερώνεται και η διαχειριστική αρχή για τα πάντα. Στο τελείωμα του, όμως, θεωρώ ότι θα το εισπράξει η αγορά και οι συνάδελφοι θα είναι πλήρως ικανοποιημένοι. Για την διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου ήταν και θα συνεχίσει να είναι δύσκολο ώστε να επιλεγεί και να γίνεται κατά νόμο σωστά όλη η διαδικασία και η εκπόνηση του έργου», είπε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου.
Για την ώρα, έχει επιλεγεί η εταιρεία που έχει αναλάβει την προβολή και την προώθηση του Open Mall, και όπως είπε η πρόεδρος «έχουν εγγραφεί τα καταστήματα, έχει γίνει η ιστοσελίδα του εμπορικού βάσει της θεματολογίας και του σχεδιασμού από τη διαχειριστική αρχή και εντός των ημερών θα βγει στον αέρα και θα αρχίσει μία διαφήμιση και διαδικτυακά. Θα μπορεί δηλαδή κάποιος να ανοίγει το τηλέφωνο του και να βλέπει την αγορά του Ρεθύμνου. Και αυτό ήταν πολύ δύσκολο γιατί έπρεπε να επιλεγεί ένα πρόγραμμα, που να μπορέσει ένα κινητό τηλέφωνο και να το κατεβάσει και να το αναγνώσει. Επομένως, εντός των επόμενων ημερών θα το δούμε όλοι».
«Θα είναι εμφανής η είσοδος και έξοδος του mall» πέραν των χρωματισμών στις προσόψεις των καταστημάτων (στα χρώματα που επιτρέπει η αρχαιολογική υπηρεσία), συμπληρώνει η κα Τσικιντίκου, προαναγγέλλοντας οριστικές ανακοινώσεις.
Ήδη, έχει ετοιμαστεί και η ιστοσελίδα, ενώ υπάρχει σελίδα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που για την ώρα είναι ανενεργή. Μόνο το λογότυπο έχει αναρτηθεί, το οποίο έχει φτιαχτεί από την εταιρεία που ανέλαβε την προώθηση και προβολή.
Πρόκειται για μια εταιρεία από τη Λευκάδα, που πήρε με απευθείας ανάθεση το έργο, αφού εξετάστηκαν οι πέντε φάκελοι που υποβλήθηκαν στον Εμπορικό Σύλλογο Ρεθύμνου μετά την πρόσκληση που αναρτήθηκε.
Εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους επελέγη μία εταιρεία εκτός Ρεθύμνου, η κα Τσικιντίκου ανέφερε πως αυτή η εταιρεία είχε τον πιο πλήρη φάκελο στη βάση των όσων ζητούσε ο εμπορικός σύλλογος.
Και εξηγεί αναλυτικά: «Επειδή το open mall είχε γνωμοδοτηθεί από το 2018 ότι θα γίνει, εμείς αυτό που κάναμε ως νέα διοίκηση ήταν όσες προσφορές είχε λάβει η προηγούμενη διοίκηση να ανοίξουμε ξανά τους φακέλους αυτούς. Εμείς είχαμε κάνει την πρόσκληση, την είχαμε δημοσιεύσει και στην εφημερίδα, το είχαμε ανεβάσει και στο FB και στην ιστοσελίδα του εμπορικού συλλόγου και είχε ανέβει και στον τοπικό τύπο. Οι φάκελοι που ήρθαν ήταν πέντε. Προσπαθούμε ενάμιση χρόνο και μόνο πέντε εταιρείες ενδιαφέρθηκαν. Και από τις πέντε εταιρείες διαλέξαμε αυτήν που μπορούσε να γίνει στα πλαίσια του εμπορικού συλλόγου, την πιο καλογραμμένη και αυτή που ήταν πιο σαφής σε σχέση με αυτά που ζητούσαμε στο ποσό των 20 χιλ. ευρώ. Δυστυχώς από το Ρέθυμνο είχαμε μόνο ένα αίτημα, το οποίο ήταν και εκπρόθεσμο. Το δεχτήκαμε γιατί ήταν από Ρέθυμνο. Δυστυχώς αυτό που μας προσέφερε συγκριτικά με αυτό που είχαμε διαβάσει, δεν ήταν αρκετό και θεωρήσαμε ότι είναι πιο σωστό αυτό που κονφιρμάρει με την αγορά μας».
Και συνεχίζοντας στο ερώτημα γιατί, από τη στιγμή που μιλάμε για απευθείας ανάθεση, δεν έγινε μία προσπάθεια να βρεθεί ρεθυμνιώτικη εταιρεία, η κα Τσικιντίκου συμπλήρωσε πως ακόμα για απευθείας ανάθεση υπήρχε μία διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφερομένων και οι επιχειρήσεις από το Ρέθυμνο δεν ενδιαφέρθηκαν, πλην της μίας που δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις του συλλόγου.
«Μακάρι να ήταν ρεθυμνιώτες. Μακάρι τα χρήματα που είχε βγάλει η προηγούμενη διοίκηση να ήταν περισσότερα, μακάρι να είχαμε στην διάθεσή μας μεγαλύτερο ποσό και μακάρι οι ρεθύμνιοι να είχαν ενδιαφερθεί. Σαφώς θα ήταν πολύ καλύτερο για μας να μιλάμε με ανθρώπους που ζουν στο Ρέθυμνο και ξέρουν την αγορά. Δυστυχώς, όμως, αυτό δεν έγινε. Όταν έχουμε τρεις μήνες ενημερώσει, έχουμε ανεβάσει την πρόσκληση σε εφημερίδες και διαδίκτυο, και ουσιαστικά μία μέρα μετά την εκπνοή εμφανίζεται μια ρεθυμνιώτικη εταιρεία, εμείς δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι άλλο. Η επιτροπή επέλεξε την εταιρεία που πήρε το έργο, το Δ.Σ. συμφώνησε. Η επιτροπή που αποφάσισε και το έφερε στο Δ.Σ., και ο φάκελος που επιλέχθηκε με βάση αυτά που ζητούσαμε ήταν πιο κατανοητός και έδινε περισσότερα στοιχεία», κατέληξε.
Black Friday και στο Ρέθυμνο
Ο θεσμός της Black Friday ήρθε και στο Ρέθυμνο και ήδη εδώ και μέρες οι καταναλωτές βλέπουν τις σχετικές σημάνσεις στα καταστήματα της πόλης μας.
Πάντως, η πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου καλεί τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σημειώνοντας: «Πρέπει οι καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Είναι ο νέος κώδικας δεοντολογίας που απασχολεί ολόκληρο τον εμπορικό κόσμο της χώρας, καθώς υπάρχουν σημαντικά πεδία, που πρέπει να διευκρινιστούν. Από την στιγμή που δεν έχουμε διευκρινίσεις ή κάποιος δεν μπαίνει στην διαδικασία να κάτσει να διαβάσει, τότε είναι πολύ εύκολο θύμα όλων των επιτήδειων.
Οι καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε αυτό που βλέπουν και προσφέρεται και καλό είναι, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα του διαδικτύου, να μπει σε πολλά και διαφορετικά καταστήματα και να συγκρίνει το προϊόν και την ποιότητα με την διαθεσιμότητα ενός τοπικού καταστήματος. Αν αυτή η συγκυρία λειτουργήσει ισόρροπα, θέλω να πιστεύω ότι ο καταναλωτής μπορεί εύκολα να καταλάβει αν ένα διαδικτυακό κατάστημα της Βουλγαρίας τον κοροϊδεύει σε σχέση με ένα κατάστημα του Ρεθύμνου».
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΛΕΡΓΗ
goodnet.gr