Σύμφωνα με στοιχεία του goodnet.gr στο «μικροσκόπιο» έχουν μπει τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Στέλιο Ξεζωνάκη και τους συνεργάτες του στο τμήμα κυκλοφοριακών θεμάτων.
Παράνομη στάθμευση, δυσλειτουργίες στην ελεγχόμενη στάθμευση και στην φορτοεκφόρτωση και «μπλοκάρισμα» της κυκλοφορίας σε συγκεκριμένα σημεία έχουν γίνει αντικείμενο προβληματισμού και μελέτης και σύντομα θα υπάρχει «αντίδραση» από τη δημοτική αρχή, όπως προανήγγειλε μιλώντας στον Team FM 102 και την «Πρώτη Γραμμή» ο αντιδήμαρχος.
Παράλληλα, αναφέρθηκε εκτενώς στα πολεοδομικά ζητήματα που είναι υπό μελέτη, καθώς και στα ζητήματα της ψηφιακής διακυβέρνησης που έχει αναλάβει με στόχο να υπάρξει μία άρτια λειτουργία προς όφελος των δημοτών και των υπηρεσιών του δήμου.
Η αστυνόμευση της ελεγχόμενης στάθμευσης
Ο αντιδήμαρχος δεν έκρυψε τον προβληματισμό του σε σχέση με τα κυκλοφοριακά ζητήματα. Αυτά για τα οποία οι πολίτες φωνάζουν δικαιολογημένα, ελλείψει δρόμων αρκετών και κυρίως λόγω έλλειψης ικανοποιητικού αριθμού θέσεων στάθμευσης.
Και ακολούθως, έθιξε τα σοβαρότατα και δυσεπίλυτα, όπως έχει αποδειχθεί με την πάροδο των χρόνων, προβλήματα της παράνομης στάθμευσης και της φορτοεκφόρτωσης που γίνεται και εκτός ωραρίου και χωρίς να χρησιμοποιούνται οι θέσεις, που συνήθως είναι γεμάτες από οχήματα ιδιωτών.
Αναφερόμενος στην ελεγχόμενη στάθμευση, προανήγγειλε αυστηρούς ελέγχους μετά το τέλος των καρναβαλικών εκδηλώσεως, αν και ουσιαστικά το πρόβλημα έχει να κάνει με την έλλειψη δημοτικής αστυνομίας.
«Ξέρουμε ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι η παράνομη στάθμευση. Όπως και ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το θέμα της φορτοεκφόρτωσης, το οποίο «τινάζει» όλο το κυκλοφοριακό στον αέρα. Το ζήτημα δεν είναι μόνο του δήμου. Χρειάζεται αστυνόμευση. Έχουμε έναν δημοτικό αστυνομικό. Αυτόν τον έναν θα τον χρησιμοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όταν αμέσως μετά τις καρναβαλικές εκδηλώσεις θα κάνουμε μία καμπάνια ότι η ελεγχόμενη στάθμευση θα επαναλειτουργήσει με όσο δυνατόν αυστηρότερη αστυνόμευση γίνεται.
Γιατί οι θέσεις στάθμευσης είναι λίγες και δεν μπορούν κάποιοι να παρκάρουν τα οχήματά τους σε αυτές και να τα αφήνουν 10-15 μέρες, να βάζουν καφάσια, να βάζουν ένα μηχανάκι για να μη χάσουν τη θέση. Αυτό θα σταματήσει. Θα γίνει μεγάλη προσπάθεια να αστυνομευθεί η ελεγχόμενη στάθμευση. Όχι γιατί θέλουμε το πρόστιμο από τον δημότη. Θέλουμε να καταλάβει ο κόσμος ότι οι θέσεις είναι πολύτιμες και πρέπει να χρησιμοποιούνται με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξυπηρετούν ακόμα περισσότερους. Εμείς θέλουμε να «πολλαπλασιάσουμε» τις θέσεις που έχουμε. Πως; Όταν κανείς τις χρησιμοποιεί για όσο χρόνο του χρειάζεται», σημειώνει ο κ. Ξεζωνάκης.
Οι θέσεις της φορτοεκφόρτωσης είναι δημόσιες!
Ένα άλλο θέμα που ξεκαθαρίζει ο αντιδήμαρχος είναι πως οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης που είναι διαμορφωμένες στους δρόμους της πόλης δεν «ανήκουν» σε συγκεκριμένα καταστήματα, αλλά είναι δημόσιες και αφορούν τα καταστήματα του δρόμου και του σημείου στο οποίο βρίσκονται.
Επίσης, από τη στιγμή που τα καταστήματα είναι κλειστά, οι θέσεις μπορούν να χρησιμοποιούνται από ιδιώτες, αρκεί να αποχωρούν πριν ανοίξουν ξανά τα καταστήματα.
«Ένα άλλο θέμα που θα δούμε σχεδόν εξ αρχής είναι το θέμα της φορτοεκφόρτωσης. Αυτό το πράγμα να έχουμε θέσεις φορτοεκφόρτωσης και όλες οι φορτοεκφορτώσεις να γίνονται στη μέση του δρόμου, κανέναν δεν τιμά. Θα γίνει μία αναδιανομή των θέσεων φορτοεκφόρτωσης σε όλη την πόλη και θα ζητήσουμε αυτές οι θέσεις να αστυνομευθούν τόσο αυστηρά όσο οι θέσεις ΑμεΑ», λέει ο κ. Ξεζωνάκης, τονίζοντας πως θα γίνει και αναδιανομή των θέσεων και θα οριστεί συγκεκριμένο ωράριο γι’ αυτές.
«Οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης ισχύουν για συγκεκριμένες ώρες που θα ορίσει ο δήμος. Όπως και οι θέσεις έξω από τα φαρμακεία, πρέπει να είναι μόνο για τις ώρες που τα φαρμακεία είναι ανοιχτά. Οι θέσεις είναι δημόσιες. Οι ταμπέλες που βάζουν ιδιώτες είναι παράνομες και η δημοτική αστυνομία, αν είχαμε, θα έπρεπε να βεβαιώνει παράβαση», λέει ακόμα ο αντιδήμαρχος, προσθέτοντας πως «εμείς τις θέσεις φορτοεκφόρτωσης τις θέλουμε κενές, ώστε να μπαίνουν εκεί τα φορτηγά που κάνουν τις τροφοδοσίες των καταστημάτων και να μην παρκάρουν στη μέση του δρόμου και να κόβουν την κίνηση».
Στο μεταξύ, συμπληρώνει: «Εμείς έχουμε ένα πολύ καλό εργαλείο. Στο πλαίσιο της εκπόνησης του ΤΠΣ, οι μελετητές κατέγραψαν όλες τις χρήσεις τις εμπορικές μέσα στην πόλη. Σε λίγο θα έχουμε ένα αρχείο, που θα ξέρουμε π.χ. στην οδό Μοάτσου ποιο κατάστημα είναι που» και τονίζει πως αιτήματα για «θέσεις φορτοεκφόρτωσης από καταστήματα που καμία φορτοεκφόρτωση δεν έχουν» δεν γίνονται δεκτά!
Οι άμεσες παρεμβάσεις
Ο κ. Ξεζωνάκης αναφέρθηκε στις άμεσες παρεμβάσεις – και πιο εύκολες -, όπως οι νέες διαγραμμίσεις ή η αλλαγή σημάτων και πινακίδων.
Παράλληλα, τόνισε πως γίνεται επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών μελετών και αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα σημεία, στα οποία έχουν εντοπιστεί σοβαρά προβλήματα με την κίνηση.
«Ένα μεγάλο θέμα, που μπλοκάρει όλη η κίνηση, είναι στην περιοχή του Κουμπέ, ανάμεσα στην Σταμαθιουδάκη και στην επόμενη διασταύρωση που είναι ο δρόμος που πάει προς Σαρακήνα (Αποστολάκη). Αυτό είναι ένα δύσκολο σημείο. Το άλλο δύσκολο σημείο είναι η είσοδος από ανατολικά στα Μισσίρια Και ένα ακόμα είναι η περιοχή των 4ων Μαρτύρων και οι συμβολές που γίνονται εκεί ανάμεσα στο πάρκινγκ και τον κήπο.
Σε όλα αυτά τα σημεία ήδη έχουμε αρχίσει και δουλεύουμε κάποιες μελέτες διαμόρφωσης κόμβων, οι οποίες πιστεύουμε ότι μπορούν να δώσουν λύση και σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα για να τις αξιολογήσουμε.
Επίσης, δουλεύουμε μία παρέμβαση έξω από το Δελφίνι, προσωρινή και όχι οριστική, όπως αυτή που έγινε στο λιμάνι».
Όσο για το θέμα της στάθμευσης στους κεντρικούς δρόμους, τόνισε: «Υπάρχει και το θέμα της λεωφόρου και της Μοάτσου. Έχουμε τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας σε αυτούς τους δρόμους και χρησιμοποιούμε τις δύο. Αν είχαμε απρόσκοπτη κυκλοφορία, τα φαινόμενα που ζούμε του μπλοκαρίσματος θα ήταν σχεδόν αμελητέα», ενώ προανήγγειλε χωροθέτηση περισσότερων θέσεων στάθμευσης για δίκυκλα.
«Αυτό που έλειπε τόσα χρόνια, είναι ότι δεν υπήρχε μία συνολική πολιτική. Να χωροθετήσει ο δήμος τις θέσεις και στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης και ΑμεΑ και να υπάρχει μια αστυνόμευση. Πρώτος ο δήμος πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του και μετά να ζητήσουμε και από τους υπόλοιπους να βοηθήσουν. Γιατί είναι σίγουρο ότι ο δήμος ό,τι και να κάνει μόνος του, αν δεν στηριχθεί από τους πολίτες και την αστυνόμευση δεν θα λύσουμε το θέμα μας», κατέληξε.
Σε εξέλιξη η εκπόνηση του ΤΠΣ
Προς ολοκλήρωση βρίσκεται η πρώτη φάση του τοπικού πολεοδομικού σχεδίου στον δήμο Ρεθύμνου και σύντομα οι μελετητές θα παρουσιάσουν στους δημοτικούς παράγοντες τα πρώτα αποτελέσματα.
Ο κ. Ξεζωνάκης αναφέρθηκε και στο θέμα του ΤΠΣ στον δήμο Ρεθύμνου – για το οποίο είναι αρμόδιος αντιδήμαρχος – αλλά και στις πολεοδομικές μελέτες που εκπονούνται στους δήμους Αμαρίου και Αγίου Βασιλείου, όπου είναι μέλος στις επιτροπές παραλαβής των μελετών οριοθέτησης οικισμών. «Σε ό,τι αφορά το δήμο Ρεθύμνου, σε όλες τις δημοτικές ενότητες, εκπονείται το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Προχωράει, στις αρχές Απριλίου τελειώνει το πρώτο στάδιο της μελέτης και θα έρθουν οι μελετητές να μας παρουσιάσουν τα στοιχεία και θα δούμε πως θα πορευτούμε στο εξής. Στο πλαίσιο του ΤΠΣ θα αντιμετωπιστεί και το θέμα των ακυρωθέντων οικισμών, με την επαναοριοθέτησή τους. Ταυτόχρονα, ΤΠΣ με τις ίδιες αρμοδιότητες «τρέχει» και στον δήμο Μυλοποτάμου, ενώ στον δήμο Αμαρίου και στον δήμο Αγίου Βασιλείου «τρέχουν» μελέτες οριοθέτησης οικισμών.
Οι επιτροπές παραλαβής, που έχει ορίσει το Τεχνικό Επιμελητήριο, έχουν ένα μέλος του ΤΕΕ είτε ως πρόεδρο είτε ως μέλος εκ μέρους του δήμου.
Επειδή είμαι μέλος και στις δύο επιτροπές σε Αμάρι και Άγιο Βασίλειο και επειδή απασχολεί πολύ κόσμο το θέμα της οριοθέτησης των οικισμών, θα πρέπει να ξέρουν οι συμπολίτες ότι το Υπουργείο θα φέρει σε διαβούλευση άμεσα ένα καινούριο νομοσχέδιο περί οριοθέτησης οικισμών, το οποίο αυστηροποιεί λίγο τα πράγματα. Δηλαδή ό,τι δε γινόταν παλιά – π.χ. το να αποκλείουμε περιοχές ακατάλληλες –, όλα αυτά με το καινούριο προεδρικό διάταγμα θα λαμβάνονται υπόψη για τα όρια των οικισμών. Οπότε εδώ έχουμε να ισορροπήσουμε ανάμεσα σε δύο πράγματα: στις προβλέψεις του ΠΔ και στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί ήδη όλα αυτά τα χρόνια.
Είναι μια διαδικασία, που απαιτεί παρακολούθηση και προσοχή και πιστεύω πως όλα θα πάνε καλά. Πάντως, μετά από τρία χρόνια που θα τελειώσουν οι μελέτες, όλος ο νομός Ρεθύμνου με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα έχει λύσει το θέμα της οριοθέτησης των οικισμών», είπε.
Η ψηφιακή διακυβέρνηση και η ψηφιοποίηση των αρχείων της ΥΔΟΜ
Μεταξύ των αρμοδιοτήτων του κ. Ξεζωνάκη είναι και η ψηφιακή διακυβέρνηση του δήμου Ρεθύμνου, για την οποία, όπως είπε, θα γίνει μία προσπάθεια να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, δεδομένου ότι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης διατίθενται σήμερα αρκετά κονδύλια και στην Ελλάδα.
Ανακοίνωσε πως «εδώ και αρκετές μέρες λειτουργεί το ανανεωμένο Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών του δήμου. Είναι ένα σύστημα πολύ σημαντικό και για τους υπαλλήλους των υπηρεσιών του δήμου αλλά και για τους πολίτες. Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθεί ότι μέσα από το site του δήμου μπορεί να μπει κανείς στο ανανεωμένο GIS και να δει πάρα πολλές πληροφορίες που αφορούν την πολεοδομική κατάσταση του Ρεθύμνου ή τα κυκλοφοριακά δεδομένα ή στοιχεία για την περιουσία του δήμου. Είναι ένα πολύ δυναμικό σύστημα, το οποίο έχουμε σκοπό να μην το αφήσουμε να κάνει ξανά κοιλιά, δηλαδή θα το ενημερώνουμε συνεχώς με στοιχεία, ώστε και οι πολίτες αλλά και οι υπηρεσίες του δήμου μέσω αυτού να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους γρηγορότερα και ασφαλέστερα».
Παράλληλα, ο κ. Ξεζωνάκης τόνισε ότι εντός των επόμενων μηνών (με χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης) «θα ψηφιοποιηθεί το σύνολο των αρχείων της ΥΔΟΜ. Όλες οι οικοδομικές άδειες θα ψηφιοποιηθούν. «Τρέχουν» παράλληλα και κάποιες ψηφιοποιήσεις αρχείων των τεχνικών υπηρεσιών και όλα αυτά τα κάνουμε για να μπορέσουμε να οργανώσουμε τις υπηρεσίες μας, ώστε να μπορούν να βρίσκουν εύκολα τα δεδομένα που χρειάζονται, να τα δίνουν στους πολίτες, χωρίς να χάνουμε χρόνο άσκοπα».
goodnet.gr