Μία νέα πιο «πράσινη» εποχή φαίνεται να διανύει η αυτοκίνηση στην Ευρώπη, με τις προσπάθειες να μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα να αποδίδουν «καρπούς» και την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αυξάνεται σημαντικά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα νεότερα δεδομένα της ΕΕ, οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν το 2022 έχουν μειωθεί κατά 17% σε σχέση με τις αντίστοιχες εκπομπές το 2012.
Ο μέσος όρος των εκπομπών στα καινούρια αυτοκίνητα ήταν 110 γρ CO2/χλμ το 2022. Ανά 1.000 κατοίκους στην ΕΕ το 2022 αντιστοιχούν 21 καινούρια αυτοκίνητα, με τη μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην Ευρώπη να είναι 12 χρόνια.
Το 21,5% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στην ΕΕ είναι ηλεκτρικά φορτιζόμενα (ηλεκτρικά και υβριδικό plug-in). Το σύνολο της κατηγορίας αντιπροσωπεύει το 1,5% του συνόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη Γηραιά Ήπειρο.
Οι συμβατικοί τύποι καυσίμων (βενζίνη και πετρέλαιο) κυριαρχούν ακόμη στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ και συνολικά αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 53% των συνολικών πωλήσεων. Το 19% όλων των αυτοκινήτων, παγκοσμίως, κατασκευάζεται στην Ευρώπη.
Αξίζει να σημειωθεί πως, ο μέσος Ευρωπαίος πολίτης διανύει πάνω από 12.000 χιλιόμετρα τον χρόνο με αυτοκίνητο, ενώ το 85% των μετακινήσεών είναι εντός της χώρας που διαμένει.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκεύασαν σχεδόν 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην ΕΕ το 2022, ενώ για την παραγωγή τους λειτουργούν σήμερα 127 εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων.
Αυτήν τη στιγμή κυκλοφορούν στην ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, 250 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα. Επίσης, η ΕΕ το 2022 εξήγαγε 5.552.244 αυτοκίνητα, καταγράφοντας έσοδα 157 δισ. ευρώ.
cnn.gr