Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Διαβάζετε: Σούπερ Μάρκετ: Πρωταθλητές στις Ανατιμήσεις Απορρυπαντικών, Καθαριστικών και Γαλακτοκομικών Προϊόντων
Ειδοποίηση Δείτε Περισσότερα
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Αγροτικά
  • Υγεία
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Έχετε λογαριασμό; Είσοδος
Ακολουθήστε μας
mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr
Μυλοπόταμος News > Ροή Ειδήσεων > Ελλάδα > Σούπερ Μάρκετ: Πρωταθλητές στις Ανατιμήσεις Απορρυπαντικών, Καθαριστικών και Γαλακτοκομικών Προϊόντων

Σούπερ Μάρκετ: Πρωταθλητές στις Ανατιμήσεις Απορρυπαντικών, Καθαριστικών και Γαλακτοκομικών Προϊόντων

Τελευταία ενημέρωση: 15/11/2023 11:50
Ελλάδα Οικονομία
Share
6 λεπτ. ανάγνωση
SHARE

Στα 609 εκατ. ευρώ έφτασε το «καπέλο» που πλήρωσαν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, χωρίς όμως να βάλουν στα ντουλάπια και στα ψυγεία τους περισσότερα αγαθά, καθώς ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε αύξηση μόλις 1,6% και αυτό λόγω της… καλοσύνης των ξένων (βλέπε αυξημένες τουριστικές ροές).

Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο εννεάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 6,779 δισ. ευρώ έναντι 6,170 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,9%, εκ των οποίων 5,163 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.

Δηλαδή οι καταναλωτές δαπάνησαν σχεδόν 10% επιπλέον χρήματα για να αγοράσουν περίπου τα ίδια τεμάχια προϊόντων που έπαιρναν το 9μηνο του 2022. Κι αυτό γιατί συνολικά οι τιμές των ταχυκίνητων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ ήταν αυξημένες κατά 8,1% ανά τεμάχιο.

Πιο αναλυτικά, οι αυξήσεις τιμών ανά τεμάχιο στην κατηγορία των τροφίμων μέχρι και τον Σεπτέμβριο έφθασαν στο 8%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής στο 8,4% ενώ οι μεγαλύτερες αυξήσεις ανά τεμάχιο καταγράφονται στα είδη οικιακής φροντίδας (απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.λπ.) που φτάνουν στο 10,3%.

«Καρτελάκια» μείωσης μετά τις αυξήσεις
Επί αυτής της βάσεως και χωρίς να υπολογίζονται οι αυξήσεις του Οκτωβρίου, μήνα κατά τον οποίο ο δείκτης τιμών καταναλωτή υπερδιπλασιάστηκε με τον πληθωρισμό των τροφίμων να φθάνει ξανά κοντά σε διψήφιο ποσοστό, μπήκαν πριν λίγες μέρες τα «καρτελάκια» της «μόνιμης μείωσης τιμής».

Ήδη συμμετέχουν στην πρωτοβουλία 62 εταιρείες με 770 κωδικούς προϊόντων.

Για το υπουργείο Ανάπτυξης το γεγονός ότι πολύ σύντομα ξεπεράστηκε ο αρχικός στόχος των 500 κωδικών με μείωση το λιγότερο 5% στα ράφια των σούπερ μάρκετ για τουλάχιστον έξι μήνες θεωρείται επιτυχία.

Ωστόσο όταν οι τιμές στο σύνολο των καταναλωτικών προϊόντων ήταν ήδη αυξημένες κατά 8,1% ανά τεμάχιο στο 9μηνο, η μεσοσταθμική μείωση κατά 6,17% που καταγράφουν οι μόλις 770 κωδικοί που συμμετέχουν μέχρι τώρα στην πρωτοβουλία των «κλειδωμένων» τιμών δεν κάνει μεγάλη διαφορά στο πορτοφόλι των καταναλωτών.

Ρεκόρ ανατιμήσεων
Εξετάζοντας μάλιστα πιο αναλυτικά τις ανατιμήσεις σε κάθε κατηγορία προϊόντων γίνεται αντιληπτό ότι οι επιλεκτικές μειώσεις όχι μόνο δεν σκοτώνουν το «τέρας της ακρίβειας», αλλά ούτε καν το φοβίζουν.

Συγκεκριμένα, πρωταθλητές των ανατιμήσεων στο 9μηνο αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 12,7%. Ακολουθούν τα γαλακτοκομικά και τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 10,2%, τα σνακ με αυξήσεις τιμών 9,1% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 9%.

Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του 9μήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,9%) και στα μη αλκοολούχα (6,9%).

Σε αυτές τις ανατιμήσεις τον Οκτώβριο προστέθηκαν νέες. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Οκτώβριο σε σχέση με τον Σεπτέμβριο οι τιμές αυξήθηκαν στο ελαιόλαδο 14,05%, στα φρούτα 8,05%, στο φρέσκο γάλα 4,78%, στα αυγά 4,11%, στα τυριά 2,31%, στα παρασκευάσματα με βάση τα ψάρια και τα θαλασσινά 5,38%, στη μαργαρίνη και σε άλλα φυτικά λίπη 2,47%, στον καφέ 1,9%, στα αναψυκτικά 1,74%, στους χυμούς φρούτων 1,6%, στα είδη καθαρισμού και συντήρησης σπιτιού 1,13%, στα άλλα είδη οικιακής χρήσης 1,4% και στα είδη προσωπικής υγιεινής 1,5%.

Οι προσφορές και η στρατηγική Every Day Low Price
Την ίδια ώρα και προκειμένου να πέσουν οι τιμές στο ράφι, το υπουργείο Ανάπτυξης θέλει βάλει τέλος στις προσφορές και στα προϊόντα 1+1 των σούπερ μάρκετ ώστε τη διαφορά να την καρπούται ο καταναλωτής.

«Εμείς θέλουμε το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους να μπει ένα φρένο σε όλες τις εκατοντάδες, τις χιλιάδες διαφορετικές προωθητικές ενέργειες που τελικά μπερδεύουν τον καταναλωτή και πολλές φορές τον οδηγούν να αγοράζει είτε περισσότερα προϊόντα είτε πιο ακριβά από αυτά που θα μπορούσε να αγοράσει εάν υπήρχε μια καθαρή τιμή στο ράφι», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

«Αντί ο καταναλωτής να έχει μία προωθητική ενέργεια 1+1 για μία βδομάδα τον μήνα και να πρέπει να πετύχει εκείνη τη εβδομάδα για να πάρει το προϊόν σε χαμηλότερη τιμή – να έρθει η εταιρεία και να κάνει μόνιμα χαμηλή τιμή στο ράφι όλο τον μήνα. Αυτό λέγεται every day low price στο εξωτερικό. Και αυτό θέλουμε να το εφαρμόσουμε στην Ελλάδα, μέσω από μια μεταρρύθμιση που σχεδιάζουμε στο υπουργείο Ανάπτυξης», σημείωσε.

Ο τρόπος με τον οποίο θα το καταφέρει αυτό η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης δεν είναι γνωστός, ωστόσο στις προθέσεις του υπουργού είναι να εφαρμοστεί έως το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Να σημειωθεί ότι στο 9μηνο οι προωθητικές ενέργειες, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Circana, ήταν αυξημένες, καθώς το 25,1% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs πραγματοποιήθηκε υπό καθεστώς προσφοράς.

Συγκεκριμένα, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,4% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 25,7%.

ot.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Αντιγραφή URL
Προηγούμενο Άρθρο school Nα παραμείνει ανοικτό και πλήρως στελεχωμένο το Γυμνάσιο της Κράνας
Επόμενο Άρθρο Αποκαλύφθηκαν είκοσι τέσσερις υποθέσεις κλοπών και διαρρήξεων

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Νεκρός αστυνομικός μετά από διαπληκτισμό σε μπαρ – Τον μαχαίρωσε ένας 44χρονος

03/01/2024
Ελλάδα

Λιποθύμησε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κατά τη διάρκεια της κηδείας του Κώστα Σημίτη

09/01/2025
Οικονομία

Τιμολόγια ρεύματος: Ποιο το κόστος ανά πάροχο για τον Δεκέμβριο – Τι αλλάζει από 1η Ιανουαρίου

25/11/2023
Οικονομία

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω φόρο και πόσο – Αναλυτικά παραδείγματα

20/11/2023
Προηγούμενο Επόμενο
Mylopotamos News Logo
  • Tηλ: 28340 22668
  • Email:[email protected]
  • Πολιτική Απορρήτου & Cookies
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις

mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr

Μυλοπόταμος News
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Αυτό το κάνουμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησης και να προβάλλουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Mylopotamos News Logo
Καλωσορίσατε πίσω!

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Έχασες τον κωδικό σου?