Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Διαβάζετε: Πρεμιέρα για τον Προσωπικό Αριθμό: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Ειδοποίηση Δείτε Περισσότερα
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Αγροτικά
  • Υγεία
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Έχετε λογαριασμό; Είσοδος
Ακολουθήστε μας
mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr
Μυλοπόταμος News > Ροή Ειδήσεων > Ελλάδα > Πρεμιέρα για τον Προσωπικό Αριθμό: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Πρεμιέρα για τον Προσωπικό Αριθμό: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τελευταία ενημέρωση: 03/06/2025 08:32
Ελλάδα
Share
25 λεπτ. ανάγνωση
SHARE

“Με το δεξί” μπήκε ο προσωπικός αριθμός στις πλατφόρμες του gov, με την ιστοσελίδα του myInfo να κάνει πρεμιέρα σήμερα. Καθώς η αντίστροφη μέτρηση συνεχίζεται για τις υπόλοιπες υπηρεσίες που θα προστεθούν στον εν λόγω αριθμό, οι οποίες αναμένονται μέσα στο ερχόμενο διάστημα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης δημοσίευσε έναν πλήρη και ολοκληρωμένο οδηγό για τη χρήση του συστήματος αυτής της σημαντικής ρύθμισης, η οποία αναμένεται να αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο γίνονται συναλλαγές με το Δημόσιο, με σκοπό πάντα τη διευκόλυνση των πολιτών και τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών της Πολιτείας. 

Contents
  • Πώς θα επηρεάσει την καθημερινότητά μας; 
  • Η διαδικασία έκδοσης του μοναδικού αριθμού 
  • Τι θα γίνει με τις “παλιές” ταυτότητες 
  • Πώς εκδίδεται ο προσωπικός αριθμός
  • Ο Προσωπικός Αριθμός μέσα από 34 ερωτοαπαντήσεις

Στη χθεσινή παρουσίαση του πλαισίου γι’ αυτόν τον νέο αριθμό, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σημείωσε πως δύο εκατομμύρια ταυτοποιημένα πρόσωπα θα επωφεληθούν από τον προσωπικό αριθμό, καθώς θα κληθούν να διορθώσουν τουλάχιστον ένα από τα μητρώα, για τα οποία υπάρχουν εγγραφές τους και διευκρίνισε: «Αφορά όλους τους πολίτες που έχουν ΑΜΚΑ και ΑΦΜ και θα αναγράφεται στα νέα δελτία ταυτότητας, αφού ο εκάστοτε πολίτης τον εκδώσει. Ο προσωπικός αριθμός αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για το κράτος. Μας δίνει τη δυνατότητα να απλοποιούμε διαδικασίες και βεβαίως να ταυτοποιούμε πολίτες με μεγαλύτερη αξιοπιστία». 

Πριν όμως πάμε να αναλύσουμε τις λεπτομέρειες του ήδη υπάρχοντος αριθμού, παραθέτουμε τις ημερομηνίες- “ορόσημα” μέσα στο καλοκαίρι, που έρχονται για να προσθέσουν περισσότερα χαρακτηριστικά στον προσωπικό αριθμό. Σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα του υπουργού, σε λίγες ημέρες, στις 12 Ιουνίου, θα δοθεί μία νέα εφαρμογή στο Δημόσιο για τον προσωπικό αριθμό, ενώ από τις 23 Ιουνίου θα μπορούν οι πολίτες να τον εκδίδουν από τα τοπικά τους ΚΕΠ. Με το τέλος του καλοκαιριού, την 1η Σεπτεμβρίου, ο προσωπικός αριθμός θα αποδίδεται αυτόματα σε όσους πολίτες δεν τον έχουν εκδώσει είτε με φυσική παρουσία είτε ηλεκτρονικά. 

Πώς θα επηρεάσει την καθημερινότητά μας; 

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης επεκτάθηκε μιλώντας για το έργο αυτό καθαυτό. 

«Ο προσωπικός αριθμός ήταν κάτι το οποίο δε σχεδιάστηκε σήμερα. Σχεδιάστηκε πριν από τουλάχιστον πέντε χρόνια, ίσως και περισσότερο. Αλήθεια, γιατί θέλουμε τον προσωπικό αριθμό; Για να έχουμε έναν 5ο αριθμό να μπερδευόμαστε; Όχι. Θέλουμε έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη στο ελληνικό Δημόσιο», σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου. 

Όπως ειπώθηκε και παραπάνω, η βασικότερη αλλαγή που θα φέρει ο προσωπικός αριθμός είναι να απλοποιήσει τις διαδικασίες του Δημοσίου. Οι πολίτες θα χρειάζεται να θυμούνται μόνο έναν αριθμό, τον εν λόγω αριθμό, ο οποίος θα λειτουργεί ως το “ψηφιακό κλειδί” για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου και, μελλοντικά, για υπηρεσίες του ιδιωτικού τομέα. Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο προσωπικός αριθμός είναι μόνιμος, μοναδικός και αμετάβλητος για όλη τη διάρκεια της ζωής του πολίτη, ανεξαρτήτως αλλαγών σε ταυτότητα, τόπο διαμονής ή άλλο μητρώο. 

Αυτό σημαίνει ότι, ακόμα και αν ένας πολίτης αλλάξει ταυτότητα ή διεύθυνση, ο προσωπικός αριθμός του θα παραμείνει ο ίδιος. “Διά ζώσης” οι πολίτες θα τον δουν τυπωμένο στην πίσω πλευρά των νέων ταυτοτήτων, ενώ ηλεκτρονικά θα αναγράφεται στην πλατφόρμα gov.gr wallet και θα λειτουργεί ως το μοναδικό αναγνωριστικό του πολίτη στον ψηφιακό κόσμο. Στόχος είναι σταδιακά να χρησιμοποιείται σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, όμως σε δεύτερο χρόνο ο προσωπικός αριθμός έχει σχεδιαστεί για να προσχωρήσει στις συναλλαγές με φορείς του ιδιωτικού τομέα, όπως τράπεζες ή ασφαλιστικές εταιρείες, ώστε να εξαλειφθεί η ανάγκη για πολλαπλούς αριθμούς ταυτοποίησης. 

Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ως ο προσωπικός αριθμός δεν καταργεί άμεσα τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ. Αρχικά, θα συμπληρώνει τα υφιστάμενα μητρώα και θα μπορεί να αντικαθιστά τη χρήση τους στις συναλλαγές, χωρίς να τους καταργεί. Σταδιακά, όμως, αναμένεται να τους υπερκαλύψει, καθώς θα γίνεται το μοναδικό αναγνωριστικό για κάθε πολίτη. 

Η διαδικασία έκδοσης του μοναδικού αριθμού 

Για εκείνους που δεν επιθυμούν να περιμένουν μέχρι τις 23 Ιουνίου για να εκδώσουν τον προσωπικό αριθμό από τα ΚΕΠ, μπορούν από σήμερα να τον κατοχυρώσουν ηλεκτρονικά από τις ιστοσελίδες του gov, με τη συνηθισμένη διαδικασία που απαιτείται από την πλατφόρμα: Συγκεκριμένα οι πολίτες θα χρειαστεί να επισκεφτούν την εφαρμογή myInfo, να συμπληρώσουν τους προσωπικούς κωδικούς TAXISnet και να τους επιβεβαιώσουν με τον αριθμό επικοινωνίας που έχουν καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. 

Έπειτα από την ολοκλήρωση αυτής της διπλής ταυτοποίησης (OTP), θα μπορέσουν να δουν συλλογικά τα προσωπικά στοιχεία που υπάρχουν την προκειμένη στιγμή, όπως ακριβώς εμφανίζονται στα κρατικά μητρώα και, αν χρειαστεί, θα έχουν τη δυνατότητα να τα διορθώσουν. Θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την ορθότητα των στοιχείων τους και έπειτα η πλατφόρμα, αυτόματα, θα συγχρονίζει τα υπάρχοντα μητρώα για να εκδώσει εντέλει τον προσωπικό αριθμό, ο οποίος θα αποτελείται από τους αριθμούς του ΑΦΜ και τρία νούμερα που θα επιλέξει ο ίδιος ο πολίτης. 

Τι θα γίνει με τις “παλιές” ταυτότητες 

Οι γνωστές “μπλε” ταυτότητες σταδιακά θα καταργηθούν και, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, θα λήξουν τον Αύγουστο του 2026, εφόσον δε δοθεί παράταση. Η έκδοση νέας ταυτότητας, όπως και η απονομή προσωπικού αριθμού, είναι απολύτως υποχρεωτική. Μέχρι σήμερα, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 1,7 εκατομμύρια νέες ταυτότητες, ενώ σύμφωνα με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να εκδοθούν περίπου 2 εκατομμύρια νέες ταυτότητες. 

Στις δηλώσεις του κατά τη χθεσινή παρουσίαση κάλεσε τους πολίτες που επισκέπτονται τους τόπους καταγωγής τους να προτιμήσουν να εκδώσουν εκεί την ταυτότητά τους, καθώς οι χρόνοι αναμονής είναι σημαντικά μικρότεροι.

«Το νέο δελτίο ταυτότητας παρέχει ισχυρή ασφάλεια, αποτρέπει τους κινδύνους πλαστογράφησης και εξαπάτησης και είναι ισχυρό ταξιδιωτικό έγγραφο εντός της Ε.Ε., κα όχι μόνο. Αναγράφονται μόνο τα απαραίτητα προσωπικά δεδομένα και πλέον θα περιλαμβάνει και τον προσωπικό αριθμό», σημείωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης. 

Παράλληλα, τόνισε πως οι πολίτες που έχουν προσκομίσει ήδη τη νέα ταυτότητα δε θα χρειαστεί να την αλλάξουν για τον προσωπικό αριθμό, αφού θα αναγράφεται στην ταυτότητα για τυπικούς λόγους. Εάν όμως κάποιος θελήσει να προσθέσει τον προσωπικό του αριθμό στην αστυνομική του ταυτότητα, μπορεί να αιτηθεί την αντικατάσταση του εγγράφου, ακολουθώντας τη συνήθη διαδικασία και υποβάλλοντας τα δικαιολογητικά για την έκδοση δελτίου στο πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα. 

Πώς εκδίδεται ο προσωπικός αριθμός

Για την έκδοση του προσωπικού αριθμού, οι πολίτες ακολουθούν τα εξής βήματα: 

·         Εισέρχονται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με χρήση των κωδικών TaxisNet και χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP), που λαμβάνουν στο κινητό που έχουν καταχωρήσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr).

·         Μέσα της εφαρμογής, αποκτούν μια ολοκληρωμένη εικόνα των στοιχείων τους με βάση το Μητρώο Πολιτών και επιβεβαιώνουν τους αναγνωριστικούς αριθμούς που συνδέονται με τα μητρώα: α) Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, β) Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), γ) Ενιαίο Μητρώο Α.Μ.Κ.Α.-Ε.Μ.Α.Ε.Σ. της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.Δ.ΙΚ.Α.) Α.Ε., δ) Μητρώο Δελτίων Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών που τηρεί η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.), ε) ΕΜΕπ (emep.gov.gr) που τηρεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

·         Στη συνέχεια, επιλέγουν «Επεξεργασία στοιχείων» και επιβεβαιώνουν, επιλέγοντας «σωστό» και «λάθος» για τα παρακάτω: Ονοματεπώνυμο και ημερομηνία γέννησης, όπως αντλούνται από Δημοτολόγιο, Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας (αριθμό κινητού τηλεφώνου, email και διεύθυνση) που μπορούν να μεταβληθούν μόνο μέσω ΕΜΕπ.

·         Σε περίπτωση που επιλέξουν «λάθος» για κάποιο στοιχείο, συμπληρώνουν το διορθωμένο στο αντίστοιχο πεδίο.

·         Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στην συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου που ανήκει για να τα διορθώσει.

·         Ακολούθως, προκειμένου να εκδώσουν τον Π.Α. επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.» και ύστερα διαλέγουν τα δύο πρώτα ψηφία σε αναδυόμενο πεδίο (drop down). Επιλέγουν μεταξύ 24 αλφαριθμητικών ψηφίων, 10 αριθμητικά (0-9) και 14 κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο κατά σειρά ψηφίο είναι αλφαβητικό και παράγεται αυτόματα και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της εγκυρότητας του Προσωπικού Αριθμού (check digit).

·         Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τους πολίτες να επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.».

Ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δεν μεταβάλλεται. Από 5 Σεπτεμβρίου ο Π.Α. θα αποδοθεί αυτόματα σε όλους τους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.

Επιπλέον, οι πολίτες επιβεβαιώνοντας τα στοιχεία τους στην εφαρμογή myinfo.gov.gr, έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες επιβεβαίωσης ή διόρθωσης στοιχείων και έκδοσης Π.Α. και για τα ανήλικα τέκνα τους, εφόσον αυτά διαθέτουν ΑΦΜ.

Οι κάτοικοι του εξωτερικού, που διαθέτουν κωδικούς TaxisNet, εκδίδουν κανονικά Π.Α. μέσω του myinfo.gov.gr. Όσοι δε διαθέτουν κωδικούς TaxisNet ή δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες, όπως για παράδειγμα πολίτες που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, θα μπορούν να εκδίδουν Π.Α. στα ΚΕΠ, καθώς και στις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.

Ο Προσωπικός Αριθμός μέσα από 34 ερωτοαπαντήσεις

1. Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός (Π.Α.) και ποιος είναι ο σκοπός του;

· Ο Π.Α. αποτελεί το στοιχείο επαλήθευσης της ταυτότητας των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του Δημόσιου Τομέα.

2. Πότε θα ξεκινήσουν οι πολίτες να «βγάζουν» Π.Α.;

· Από την Τρίτη 3 Ιουνίου οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν στη σελίδα pa.gov.gr, όπου θα υπάρχει οδηγός με αναλυτικές οδηγίες. Από τη σελίδα αυτή, θα οδηγούνται στην πλατφόρμα myinfo.gov.gr για να εκδώσουν Π.Α.

3. Αν ένας πολίτης δεν έχει ΑΦΜ, μπορεί να εκδώσει Π.Α.;

· Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση του Π.Α. είναι η ύπαρξη ΑΦΜ. Συνεπώς, ένας πολίτης για να εκδώσει Π.Α. θα πρέπει προηγουμένως να αιτηθεί από την ΑΑΔΕ χορήγηση ΑΦΜ.

4. Ο πολίτης πρέπει πρώτα να βγάλει Π.Α. και μετά νέα ταυτότητα; Μπορεί να βγάλει Π.Α. μαζί με νέα ταυτότητα;

· Ο πολίτης πρέπει πρώτα να βγάλει Π.Α. και μετά νέα Ταυτότητα. Για την έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας απαιτείται να έχει προηγηθεί η έκδοση Π.Α. ή να μην έχει ολοκληρωθεί η έκδοση του Π.Α. χωρίς όμως υπαιτιότητα του πολίτη. Η απόδοση του Π.Α. γίνεται μέσω της πλατφόρμας myinfo.gov.gr για τους πολίτες που έχουν κωδικούς taxisnet.

5. Σε περίπτωση που ένας πολίτης έχει ήδη εκδώσει νέου τύπου Δελτίο Ταυτότητας χρειάζεται να την αντικαταστήσει;

· Οι πολίτες που έχουν ήδη εκδώσει νέου τύπου Δελτίο Ταυτότητας χωρίς την αναγραφή του Π.Α, δε χρειάζεται να εκδώσουν νέο. Τα νέου τύπου Δελτία Ταυτότητας που δε διαθέτουν Π.Α., ισχύουν κανονικά μέχρι την αντικατάστασή τους ή μέχρι την ημερομηνία λήξης τους.

6. Αν ένας πολίτης που έχει ήδη εκδώσει νέου τύπου Δελτίο Ταυτότητας χωρίς την αναγραφή του Π.Α., επιθυμεί να εφοδιαστεί εκ νέου με Δελτίο Ταυτότητας που τον αναγράφει, τι γίνεται;

· Στην περίπτωση που ένας πολίτης, ενώ διαθέτει νέου τύπου Δελτίο Ταυτότητας, επιθυμεί να το αλλάξει προκειμένου να αναγράφεται ο Π.Α., μπορεί να αιτηθεί την αντικατάσταση του εγγράφου του, ακολουθώντας τη συνήθη διαδικασία και υποβάλλοντας τα δικαιολογητικά για την έκδοση δελτίου (προγραμματισμός ραντεβού, παράβολα έκδοσης κλπ.).

7. Πώς μπορεί να εκδώσει Π.Α. ένας πολίτης που δεν έχει κωδικούς taxisnet ή/ και δε διαθέτει τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. ένας ηλικιωμένος)

· Οι πολίτες που δεν έχουν κωδικούς taxisnet ή/ και δε διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες (για παράδειγμα πολίτες που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες), θα μπορούν να εξυπηρετηθούν για την έκδοση του Π.Α. από τα ΚΕΠ, καθώς και τις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.

8. Είναι ασφαλής ο Π.Α.;

· Ο Π.Α. δεν είναι αριθμός πρόσβασης σε κάποιο μητρώο. Ο Π.Α. είναι αριθμός ταυτοποίησης και ως τέτοιος είναι απολύτως ασφαλής.

9. Ποια στοιχεία δεν μπορεί να διορθώσει ο πολίτης; Τί πρέπει να κάνει αν διαπιστώσει λάθος ή /και λάθη στα στοιχεία με τα οποία είναι εγγεγραμμένος στο Μητρώο Πολιτών;

· Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας και στη συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί ορθά κάποιο από τα ακόλουθα: Όνομα, Επώνυμο, Όνομα Πατέρα, Όνομα Μητέρας και Ημερομηνία Γέννησης, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο όπου είναι εγγεγραμμένος για να κάνει την απαιτούμενη διόρθωση.

10. Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι ο Π.Α. αποτελεί ένα «εργαλείο» συλλογής των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.

· Ο Π.Α. κάνει δύο βασικά πράγματα: Πρώτον αποτελεί έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης του πολίτη για την εξυπηρέτησή του σε όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου και το δεύτερο είναι ότι βοηθά τους πολίτες που ταλαιπωρούνται εξαιτίας λαθών στα μητρώα του κράτους, ενώ αντιμετωπίζει χρόνια κενά στη διασύνδεση κρατικών μητρώων και με τον τρόπο αυτό έρχεται να βελτιώσει την παροχή υπηρεσιών από το Δημόσιο. Κι όλα αυτά με απόλυτη προστασία των προσωπικών Δεδομένων. Πλέον ο Π.Α. διασφαλίζει ότι στα 4 βασικά μητρώα του κράτους και στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ), οι πολίτες έχουν κοινά, επιβεβαιωμένα και ορθά στοιχεία. Εκείνοι που αντιδρούν στον Π.Α., γιατί δεν αντιδρούσαν μέχρι σήμερα και στους άλλους διαφορετικούς αριθμούς με τους οποίους κάθε πολίτης είναι εγγεγραμμένος στα διαφορετικά μητρώα του Κράτους;

11. Πώς διασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων;

· Η προστασία των προσωπικών δεδομένων διασφαλίζεται μέσω της συμμόρφωσης με τους αυστηρούς κανόνες που θέτει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ). Ο Π.Α. έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να κάνει τη ζωή των πολιτών πιο εύκολη, αλλά και να λειτουργήσει ευεργετικά για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων, ενισχύοντας την ασφάλεια των συναλλαγών του πολίτη με το δημόσιο.

12. Πώς επιτυγχάνεται η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων με τον Π.Α.;

· Η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων με τον Π.Α. επιτυγχάνεται με τους ακόλουθους τρόπους:

ü  Με τον έλεγχο και την επαλήθευση ταυτότητας φυσικού προσώπου, η οποία πραγματοποιείται σε ένα σημείο με αυξημένα μέτρα ασφαλείας και με αποτελεσματικό τρόπο.

ü  Με την ταυτοποίηση που γίνεται βάσει ενός στοιχείου (αναγνωριστικού αριθμού) και όχι βάσει συνόλου προσωπικών στοιχείων (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης) των οποίων ελλείψεις και σφάλματα στην καταχώριση στα μητρώα λειτουργούν ανασταλτικά ως προς την επιτυχία της ταυτοποίησης.

ü  Με το γεγονός ότι το φυσικό πρόσωπο εκθέτει τα ελάχιστα δυνατά στοιχεία για την ταυτοποίησή του.

ü  Επειδή μειώνεται το διοικητικό βάρος που προκύπτει από τη χειροκίνητη και αποσπασματική επικαιροποίηση, τη διασταύρωση και την εισαγωγή στοιχείων και περιορίζεται η πιθανότητα σφάλματος από πολλαπλές καταχωρίσεις.

ü  Με την εφαρμογή μηχανισμών προστασίας δεδομένων ήδη από το σχεδιασμό (by design) και εξ ορισμού (by default) κατά την υλοποίηση του Π.Α..

13. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι με τον Π.Α. θα υπάρξει «φακέλωμα» του πολίτη; Ποια είναι η απάντηση σε αυτούς τους ισχυρισμούς;

· Ακριβώς το αντίθετο! Ο Π.Α. δεν είναι φακέλωμα για τους πολίτες. Ο Π.Α. είναι η λύση σε χρόνιες παθογένειες που ταλαιπωρούσαν τους πολίτες λόγω των πολλαπλών μητρώων, όπου τηρούνται τα στοιχεία τους. Ο Π.Α. είναι η απελευθέρωση του πολίτη από τη χρόνια ταλαιπωρία με απόλυτη θωράκιση των προσωπικών του δεδομένων. Το κράτος πρέπει να είναι ενιαίο με αυστηρούς κανόνες ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών και όχι διαιρεμένο σε επιμέρους οργανισμούς-σιλό, όπου ο καθένας δεν λογοδοτεί πουθενά για τη χρήση των δεδομένων των πολιτών με αποτέλεσμα να ζητούνται διαρκώς τα ίδια στοιχεία από τους πολίτες μεταξύ διαφορετικών οργανισμών. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη χρησιμότητα του Π.Α. πρωτίστως για τους πολίτες, οι οποίοι θα ταυτοποιούνται μια φορά για κάθε συναλλαγή τους με το δημόσιο, χωρίς περιττή γραφειοκρατία και ταλαιπωρία.

14. Πόσες φορές χορηγείται ο Π.Α. σε κάθε φυσικό πρόσωπο; Μπορεί ο Π.Α. να αλλάξει;

· Ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά (άπαξ) σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δε μεταβάλλεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του.

15. Από τι αποτελείται ο Π.Α.;

· Ο Π.Α. αποτελείται από 12 αλφαριθμητικά στοιχεία, εκ των οποίων τουλάχιστον 9 είναι αριθμητικά. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει 3 αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τα 9 αριθμητικά στοιχεία του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του φυσικού προσώπου κατά την έκδοση.

16. Ποια στοιχεία επιτρέπονται στα αλφαριθμητικά του Π.Α.;

· Επιτρέπονται μόνο τα ψηφία 0 έως 9 και τα κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο στοιχείο είναι αλφαβητικό και λειτουργεί ως “check digit” για έλεγχο εγκυρότητας.

17. Πώς και πότε εκδίδεται ο Π.Α.;

· Μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr, όπου ο πολίτης αφού επιβεβαιώσει τα στοιχεία του, θα εκδίδει τον Π.Α. Για τους πρώτους 3 μήνες από την έναρξη απόδοσης Π.Α., ο πολίτης μπορεί να επιλέξει 2 από τα 3 αλφαριθμητικά στοιχεία. Από τις 5 Σεπτεμβρίου και έπειτα θα αποδίδεται αυτόματα Π.Α. στους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.

18. Ποιο είναι το σημερινό μοντέλο ταυτοποίησης των πολιτών στην Ελλάδα και ποια τα προβλήματα του;

· Κυριαρχεί το αποκεντρωμένο μοντέλο, όπου ο κάθε φορέας ταυτοποιεί απευθείας τους πολίτες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλαπλά και ανεξάρτητα μητρώα (π.χ. ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, Αριθμός Πολίτη, ΑΔΤ) με διαφορετικό τρόπο ενημέρωσης του καθενός. Αυτό δημιούργησε διαφορές, ασυνέπειες και προβλήματα στην επικαιροποίηση των δεδομένων και στην εξυπηρέτηση των πολιτών.

19. Γιατί κρίθηκε απαραίτητος ο Π.Α.;

· Για την επίτευξη μιας ενιαίας ψηφιακής πολιτικής, που θα επιτρέπει την ασφαλή και αυτοματοποιημένη ταυτοποίηση των φυσικών προσώπων σε όλο τον δημόσιο τομέα, την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των συστημάτων, την προστασία της ιδιωτικότητας και την καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.

20. Ποια είναι τα βασικά οφέλη από την ενσωμάτωση του Π.Α. στα δελτία ταυτότητας;

· Η ενσωμάτωση του Π.Α. στην ταυτότητα δημιουργεί μονοσήμαντη σύνδεση μεταξύ φυσικής και ψηφιακής ταυτοποίησης, ενισχύοντας την ασφάλεια.

· Επιτυγχάνεται καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και αποτελεσματικότερος έλεγχος από το δημόσιο.

· Διευκόλυνση χρήσης και υπόμνηση του Π.Α. στον πολίτη

21. Πώς μπορεί να τροποποιήσει ο πολίτης τα στοιχεία επικοινωνίας του;

· Μόνο μέσω του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) στο emep.gov.gr.

22. Τι γίνεται όταν ο πολίτης εντοπίσει ότι κάποιο στοιχείο είναι λάθος;

· Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στην συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου που ανήκει για να τα διορθώσει.

23. Πώς ολοκληρώνεται η επιβεβαίωση των στοιχείων;

· Ο πολίτης επιλέγει «Υποβολή» της υπεύθυνης δήλωσης των στοιχείων και όλα τα μητρώα ενημερώνονται αυτόματα με τα σωστά στοιχεία.

24. Ποιοι μπορούν να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία ή/και να εκδώσουν Π.Α. για ανήλικα άτομα;

· Οι έχοντες την επιμέλεια. Αν η σχέση επιβεβαιώνεται ηλεκτρονικά (π.χ. κοινή ή συσχετιζόμενη μερίδα), η διαδικασία γίνεται μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr. Διαφορετικά, απαιτείται επίσκεψη σε ΚΕΠ/Προξενείο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

25. Μπορεί ο πολίτης να επιβεβαιώσει ή να διορθώσει στοιχεία για άλλα πρόσωπα;

· Ναι, μπορεί να το κάνει για τα ανήλικα τέκνα του ή για πρόσωπα υπό την επιμέλεια/δικαστική συμπαράστασή του. 26. Πώς εξυπηρετούνται άτομα υπό δικαστική συμπαράσταση;

· Με φυσική παρουσία σε ΚΕΠ και προσκόμιση σχετικών δικαιολογητικών.

27. Πώς εξυπηρετούνται κάτοικοι εξωτερικού;

· Μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή myinfo.gov.gr αν διαθέτουν διαπιστευτήρια TAXISnet. Εναλλακτικά, εξυπηρετούνται σε Προξενική Αρχή με δικαιολογητικά.

28. Τι γίνεται αν κάποιος δεν επιβεβαιώσει τα στοιχεία του;

· Δεν έχει τη δυνατότητα έκδοσης Π.Α. με επιλογή των 2 αλφαριθμητικών στοιχείων στην εφαρμογή myinfo.gov.gr ή σε ΚΕΠ ή έμμισθη Προξενική Αρχή.

29. Τι ισχύει για τους Πολίτες Τρίτων Χωρών;

· Μπορούν να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία τους και να εκδώσουν Π.Α., εφόσον έχουν ΑΦΜ. Δεν είναι ακόμη διαθέσιμη η δυνατότητα διόρθωσης στοιχείων στα μητρώα για φυσικά πρόσωπα που δεν είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών. Το 11 Μητρώο Πολιτών Τρίτων Χωρών θα ενσωματωθεί στην εφαρμογή myinfo.gov.gr, σε μελλοντική έκδοση.

30. Ποιοι είναι οι διαθέσιμοι τρόποι έκδοσης του Π.Α.;

· Υπάρχουν τρεις τρόποι: Α. Μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr Β. Μέσω εξυπηρέτησης από ΚΕΠ, με αυτοπρόσωπη παρουσία Γ. Μέσω εξυπηρέτησης από Προξενική Αρχή, επίσης με αυτοπρόσωπη παρουσία

31. Τι απαιτείται για την έκδοση Π.Α. μέσω ΚΕΠ ή Προξενικής Αρχής;

· Αυτοπρόσωπη παρουσία (εκτός από περιπτώσεις πλήρους στερητικής δικαστικής συμπαράστασης) · Προσκόμιση δικαιολογητικών

32. Πώς γίνεται η έκδοση του Π.Α.;

· Ο πολίτης εισέρχεται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr

· Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα στοιχεία του

· Ο πολίτης επιλέγει «Έκδοση Π.Α.» – Ένα πρόθεμα 3 αλφαριθμητικών ψηφίων – Επιλογές για τα 2 πρώτα ψηφία: 10 αριθμοί (0–9) και 14 γράμματα του ελληνικού αλφάβητου με αντίστοιχα ομόγραφα στο λατινικό

· Το 3ο ψηφίο παράγεται αυτόματα για τον έλεγχο εγκυρότητας (check digit) του Π.Α.

· Ο πολίτης επιλέγει «Έκδοση Π.Α.»

33. Τι απαιτείται για την πρόσβαση στην υπηρεσία myinfo.gov.gr;

· Κωδικοί TAXISnet (ΓΓΠΣΨΔ)

· Εγγραφή κινητού τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) για χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (SMS/OTP)

34. Τι δυνατότητες προσφέρει η εφαρμογή myinfo.gov.gr στους πολίτες;

· Να ενημερωθεί για το πώς εμφανίζονται τα στοιχεία του στα μητρώα του Δημοσίου

· Να επιβεβαιώσει ή να αιτηθεί διόρθωση των προσωπικών του στοιχείων

· Να εκδώσει Π.Α. (με επιλογή των 2 πρώτων ψηφίων)

· Να χρησιμοποιήσει τις ίδιες δυνατότητες για:

-Ανήλικα προστατευόμενα μέλη

-Πρόσωπα υπό την επιμέλεια ή δικαστική του συμπαράσταση (μέσω ΚΕΠ ή έμμισθων Προξενικών Αρχών).

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Αντιγραφή URL
Προηγούμενο Άρθρο Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου Μυλοποτάμου!
Επόμενο Άρθρο Δήμος Μυλοποτάμου: «Με Ενιαία Φωνή για τον ΒΟΑΚ»

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: 58χρονος χάρισε ζωή με τον θάνατο του

01/03/2024
Ελλάδα

Φρίκη: Βρέθηκε ακέφαλη σορός στα σκουπίδια με όπλο στο χέρι στα Ιωάννινα

22/03/2024
Ελλάδα

«Καμίνι» και σήμερα η χώρα – Στα ύψη η θερμοκρασία-Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς

24/07/2025
Ελλάδα

Ρέντη: Για τον σοβαρό τραυματισμό του αστυνομικού στο μικροσκόπιο της ΕΛΑΣ 25 χούλιγκαν – Οι δραματικοί διάλογοι όταν προσπαθούσαν να σώσουν τον τραυματία

09/12/2023
Προηγούμενο Επόμενο
Mylopotamos News Logo
  • Tηλ: 28340 22668
  • Email:[email protected]
  • Πολιτική Απορρήτου & Cookies
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις

mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr

Μυλοπόταμος News
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Αυτό το κάνουμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησης και να προβάλλουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Mylopotamos News Logo
Καλωσορίσατε πίσω!

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Έχασες τον κωδικό σου?