Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Διαβάζετε: Αλλάζει ο ΚΟΚ: Νέα όρια ταχύτητας κι αυστηρότερες ποινές
Ειδοποίηση Δείτε Περισσότερα
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Αγροτικά
  • Υγεία
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Έχετε λογαριασμό; Είσοδος
Ακολουθήστε μας
mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr
Μυλοπόταμος News > Ροή Ειδήσεων > Ελλάδα > Αλλάζει ο ΚΟΚ: Νέα όρια ταχύτητας κι αυστηρότερες ποινές

Αλλάζει ο ΚΟΚ: Νέα όρια ταχύτητας κι αυστηρότερες ποινές

Τελευταία ενημέρωση: 30/03/2024 09:44
Ελλάδα
Share
6 λεπτ. ανάγνωση
SHARE

Σύντομα οι αλλαγές θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση.

Αλλαγές -μείωση- στα όρια ταχύτητας στους δρόμους των πόλεων και ποινές ανάλογες με τη σοβαρότητα των τροχαίων παραβάσεων, προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Contents
    • Σύντομα οι αλλαγές θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση.
  • Νέα όρια ταχύτητας
  • Αυστηρότερες ποινές

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το in.gr, ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος αναμένεται να τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα  στις πόλεις στα 30 χλμ/ώρα, από 50 χλμ/ώρα σήμερα. Παράλληλα, εισάγει μια νέα πολιτική όσον αφορά τις ποινές, οι οποίες πλέον θα εξαρτώνται αποκλειστικά από την επικινδυνότητα των τροχαίων παραβάσεων.

Την ίδια στιγμή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη ανακοινώσει ότι πρόθεσή της  είναι να μπει τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων, παράλληλα με τη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων!

Οι συντάκτες του νέου ΚΟΚ  φιλοδοξούν να καθιερώσουν μια ολοκληρωμένη πολιτική «δίκαιων ποινών» για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

Στην ίδια κατεύθυνση, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει την επέκταση της χρήσης των τεχνολογικών μέσων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αλλά και την αξιοποίηση ευφυών συστημάτων, όπως και της προόδου της τεχνητής νοημοσύνης, για την ενίσχυση της επιτήρησης των οδών και της επιβολής του νόμου.

Παράλληλα, η ενοποίηση των αντίστοιχων μητρώων και συστημάτων των συναρμόδιων υπουργείων, εκτιμάται ότι θα διευκολύνει όχι μόνο το έργο της αστυνομίας, αλλά και των πολιτών – οδηγών.

Μεταξύ άλλων, με το νέο σχέδιο του ΚΟΚ καταργείται το λεγόμενο «σβήσιμο» των κλήσεων, καθώς οι παραβάσεις θα καταχωρούνται πλέον online στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα από τις αρμόδιες Αρχές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι παραβάτες οδηγοί θα έχουν στην διάθεσή τους ένα χρονικό διάστημα (από 7 έως 10 ημέρες), ώστε να καταθέτουν τις ενστάσεις τους, οι οποίες εφόσον κρίνονται βάσιμες τότε θα διαγράφονται οι παραβάσεις και τα πρόστιμα ή οι πόντοι που τις συνοδεύουν.

Σε διαφορετική περίπτωση, το ποσό του προστίμου θα αναρτάται απευθείας στον προσωπικό λογαριασμό Taxisnet του παραβάτη οδηγού, ο οποίος εάν δεν το εξοφλεί εμπρόθεσμα, τότε θα αποτελεί βεβαιωμένη οφειλή προς το Κράτος με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Παράλληλα, οι αστυνομικοί της Τροχαίας θα εφοδιαστούν με ειδικές συσκευές (tablet ή ειδικά κινητά τηλέφωνα), ώστε να αναρτούν online στο σύστημα τις παραβάσεις, ενώ ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν θα φέρουν και συσκευές POS, ώστε οι παραβάτες οδηγοί να μπορούν να εξοφλούν απευθείας τα πρόστιμα.

Πάντως, μία επιπλέον καινοτομία στο νέο ΚΟΚ είναι η πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία πλέον θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα, ώστε εάν κάποιο «ατίθασο» μέλος της οικογένειας οδηγεί χωρίς σύνεση, τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας να μπορούν να μετακινηθούν με το αυτοκίνητό τους, καθώς δεν θα ισχύει το μέτρο της αφαίρεσης των πινακίδων κυκλοφορίας…

Νέα όρια ταχύτητας

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του νέου ΚΟΚ αφορά τα νέα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις, καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται εντός του αστικού ιστού.

Ωστόσο, το μεγάλο «αγκάθι» που απασχολεί τόσο στελέχη της Τροχαίας όσο και αρκετούς συγκοινωνιολόγους, έχει να κάνει με το νέο άνω όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα που θέλει να εφαρμόσει στις πόλεις η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Εάν εφαρμοστεί το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και τοποθετηθούν κάμερες ή ο έλεγχος πραγματοποιείται μέσω drones, στελέχη της Τροχαίας εκτιμούν ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς θα τους αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης για τουλάχιστον 2 μήνες! Με τα τωρινά δεδομένα, αυτό συμβαίνει εάν κάποιος οδηγός κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 60 χλμ./ώρα.

Στην περίπτωση αυτή, ο οδηγός καλείται να πληρώσει και διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ.

Ένα ακόμη πρόβλημα που προκύπτει με την προωθούμενη μείωση του άνω ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις, έχει να κάνει και με την ελάχιστη ταχύτητα κίνησης που σήμερα ορίζεται στα 30 χλμ./ώρα.

Εάν εφαρμοστεί η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, τότε θα πρέπει το όριο της ελάχιστης ταχύτητας κίνησης να μειωθεί στα 10 ή στα 20 χλμ./ώρα! Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τι πρόκειται να συμβεί εάν κάποιο όχημα, σε δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας, κινείται με 10 ή 20 χλμ./ώρα!

Αυστηρότερες ποινές

Σημειώνεται, ότι σημαντικές αλλαγές στις ποινές του ΚΟΚ περιλαμβάνει και ο νέος νόμος του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης – Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας».

Συγκεκριμένα, ο νέος νόμος προβλέπει ποινή φυλάκισης από 1 έως 10 έτη για παραβάσεις όπως: Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών ή υπερβολικής κούρασης, οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, κίνηση σε πεζόδρομο ή πλατείες, οδήγηση τεχνικά ανασφαλούς οχήματος, οδήγηση με επικίνδυνους ελιγμούς, οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 60 χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας (δηλαδή τα 130 χλμ./ώρα) ή οδήγηση στην πόλη με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 40 χλμ./ώρα το όριο (δηλαδή τα 50 χλμ./ώρα), κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Εάν δε από τις παραπάνω παραβάσεις προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ακόμα και ισόβια κάθειρξη!

cretalive.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Αντιγραφή URL
Προηγούμενο Άρθρο Η ψαριά της ζωής του: Τόνος βάρους 485 κιλών αλιεύτηκε με… γερανό (vid)
Επόμενο Άρθρο Ρέθυμνο: Πιάστηκαν επ’ αυτοφώρω να προκαλούν φθορές με μπογιά στο Αρχαιολογικό Μουσείο

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ελλάδα

Ανατροπή στο σκηνικό του καιρού – Νέα πρόγνωση για τη Πρωτοχρονιά

03/01/2024
Ελλάδα

Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Παραιτήθηκε από βουλευτής – Αποχωρεί από την πολιτική

25/01/2024
Ελλάδα

Προανάκριση για δέμα με πιστόλι που ανακαλύφθηκε στο αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” με προορισμό τις Ηνωμένες Πολιτείες

14/11/2023
Ελλάδα

Μενίδι: Η 40χρονη είχε καταγγείλει τον σύζυγό της για ενδοοικογενειακή βία – Της είχε χορηγηθεί panic button

16/05/2024
Προηγούμενο Επόμενο
Mylopotamos News Logo
  • Tηλ: 28340 22668
  • Email:[email protected]
  • Πολιτική Απορρήτου & Cookies
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις

mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr

Μυλοπόταμος News
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Αυτό το κάνουμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησης και να προβάλλουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Mylopotamos News Logo
Καλωσορίσατε πίσω!

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Έχασες τον κωδικό σου?