O Μύρωνας Χιλετζάκης, Αντιπρόεδρος της Αγροτικής Εταιρικής Σύμπραξης – Ένωσης Ηρακλείου δήλωσε στο Newsbomb.gr: «Η συγκομιδή βρίσκονται σε εξέλιξη με τις ποσότητες να είναι πού μειωμένες. Ο δάκος έχει χτυπήσεις πολύ τα ελαιόδεντρα τον τελευταίο μήνα με αποτέλεσμα να μειώνεται ακόμα περισσότερο η παραγωγή μας στην Κρήτη. Φέτος αναμένεται να μην ξεπεράσουμε τα 25.000 τόνους ενώ πέρσι μαζέψαμε 130.000.
Όσον αφορά τις τιμές παραγωγού αυτή την περίοδο παίζουν από τα 7,50 έως τα 8 ευρώ το κιλό ενώ ο η τιμή του τενεκέ ξεπερνάει τα 170 ευρώ». Και προσθέτει: «Χαρακτηριστικό της κατάστασης φέτος είναι ότι οι περισσότεροι παραγωγοί κρατάνε το λάδι για το σπίτι τους.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μετά τον Φεβρουάριο θα απογειωθεί η τιμή πάνω από τα 10 ευρώ όμως το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα υπάρχει λάδι. Όσον αφορά τις τιμές καταναλωτή θα ανέβει επίσης πολύ. Πέρσι το 90% του λαδιού πουλήθηκε σε τιμές 4,5 – 5 ευρώ και στο ράφι έφτανε 14 ευρώ το λίτρο. Φέτος που πουλάμε σε αυτές τις τιμές καταλαβαίνει κανείς ότι θα είναι πολύ παραπάνω».
Αντικλεπτικά στο ελαιόλαδο τοποθετούν τα σούπερ μάρκετ
Πλέον η εικόνα με αντικλεπτικά στο ελαιόλαδο είναι γίνει κάτι συνήθες στα σούπερ μάρκετ της Ισπανίας, ενώ κάνει την εμφάνισή της και σε ελληνικά, μετά την κατακόρυφη αύξηση της τιμής του. Ένα λίτρο εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδού κοστίζει ως και 14,5 ευρώ σε κάποια σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα πολλά καταστήματα να τοποθετούν αντικλεπτικά στα μπουκάλια.
Η τιμή του ελαιόλαδου, που πλέον ανέρχεται επισήμως στα 8 ευρώ το λίτρο, έχει αυξηθεί κατά 150% τα τελευταία δύο χρόνια στην Ισπανία, καθώς η ξηρασία στον νότο επηρέασε σημαντικά τη σοδειά. Η αστυνομία της Ισπανίας κάνει επίσης λόγο για κλοπές από ελαιοτριβεία, ενώ τον Οκτώβριο συνέλαβε δύο ανθρώπους στο πλαίσιο έρευνας για την κλοπή 56 τόνων εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου.
Αντικλεπτικά στο ελαιόλαδο και στα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Πραγματικότητα και στην Ελλάδα είναι πλέον οι εικόνες από την Ισπανία, όπου έκαναν την εμφάνισή τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ αντικλεπτικά στις φιάλες του ελαιολάδου.
Συσκευασίες του ενός και των τεσσάρων λίτρων, φυλάσσονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ με την τοποθέτηση αντικλεπτικού μηχανισμού, καθώς πλέον η τιμή του υγρού χρυσού χτυπάει «κόκκινο».
Λιγότερο λάδι στο φαγητό ακόμη και καθόλου στη σαλάτα, μικρότερες συσκευασίες είναι ορισμένες από τις αλλαγές των καταναλωτών για να αντιμετωπίσουν το ράλι ανόδου στην τιμή του ελαιόλαδου. Από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές αναζητούν την καλύτερη προσφορά προκειμένου να αγοράσουν ελαιόλαδο.
Οι περισσότεροι προτιμούν τις μικρές συσκευασίες για να εξοικονομήσουν χρήματα.
newsbomb.gr