Θέμα ημερών είναι πλέον να «ανέβουν» τα τέλη κυκλοφορίας στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ “mycar”, καθώς το βασικό σενάριο θέλει την έναρξη πληρωμών στις 15 Νοεμβρίου.
Η συζήτηση για τα τέλη ξεκίνησε νωρίς φέτος, με το οικονομικό επιτελείο να ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να δοθεί παράταση πέραν της λήξης της προθεσμίας της 31ης Δεκεμβρίου 2024.
Πρόστιμα σε κλίμακα
Η βασική αλλαγή που θα δουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι πως τα πρόστιμα θα επιβάλλονται πλέον σε κλίμακα, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης, από την λήξη της προθεσμίας.
Αυτό σημαίνει πως ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών οι ιδιοκτήτες θα έχουν:
- Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
- Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
Ενώ με τα διπλάσια τέλη θα επιβαρυνθούν όσοι πληρώσουν τα τέλη από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.
Πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας
Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπενθυμίσουμε πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα οχήματα. Ακολουθούν τα ποσά βάσει της ημερομηνίας ταξινόμησης:
Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/01/2021 έως σήμερα:
- 0-122 κυβικά: 0 ευρώ
- 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ/γρ.
- 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ/γρ.
- 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ/γρ.
- 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ/γρ.
- 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ/γρ.
- 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ/γρ.
- 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ/γρ.
- 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ/γρ.
Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/11/2010 έως 31/12/2020:
- 0-90 εκπομπές C02: 0 ευρώ
- 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ/γρ.
- 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ/γρ.
- 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ/γρ.
- 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ/γρ.
- 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ/γρ.
- 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ/γρ.
- 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ/γρ.
- 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ/γρ.
Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010:
- Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα και κυμαίνονται από 22 έως 1.380 ευρώ
Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση
Υπενθυμίζεται πως υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.
Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.
Ποιος θα αποφασίζει για την αποζημίωση
Σήμερα, οι ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί ζημίες λόγω φυσικών καταστροφών, δικαιούνται αποζημίωση εφόσον έχουν σχετική ασφάλιση, ακολουθώντας την τυπική διαδικασία όπως θα γινόταν και σε περίπτωση τροχαίου.
Ο ενδιαφερόμενος κάνει την σχετική δήλωση, συνήθως παρουσία κάποιου εμπειρογνώμονα και στη συνέχεια απευθύνεται σε κάποιο συνεργείο για την επισκευή του ή λαμβάνει το ποσό της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής καταστροφής.
Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, ο οποίος εκπροσωπεί την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων, «μένει να δούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου για τη νέα ρύθμιση».
Δεν αποκλείεται να ισχύει η ίδια διαδικασία και από το 2025 ή να χρειαστεί κάποιο επίσημο έγγραφο με το οποίο θα αποδεικνύεται πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι θύμα κάποιας κακοκαιρίας ή κάποιου σεισμού.