Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Διαβάζετε: Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα έπεσαν οι τιμές στα ράφια και πόσο – “Παράθυρο” σε νέες μειώσεις
Ειδοποίηση Δείτε Περισσότερα
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Αγροτικά
  • Υγεία
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Έχετε λογαριασμό; Είσοδος
Ακολουθήστε μας
mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr
Μυλοπόταμος News > Ροή Ειδήσεων > Οικονομία > Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα έπεσαν οι τιμές στα ράφια και πόσο – “Παράθυρο” σε νέες μειώσεις

Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα έπεσαν οι τιμές στα ράφια και πόσο – “Παράθυρο” σε νέες μειώσεις

Τελευταία ενημέρωση: 02/03/2024 11:50
Οικονομία
Share
5 λεπτ. ανάγνωση
SHARE

O υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας πάντως δηλώνει ότι «δεν θα σταματήσουμε την προσπάθειά μας…» ενώ πρόσφατα έχει υπογραμμίσει ότι «εάν χρειαστεί θα πάρουμε και επιπλέον μέτρα για κατηγορίες προϊόντων των οποίων οι τιμές στην Ελλάδα είναι αδικαιολόγητα υψηλότερες»

Tα 4 νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας έχουν τεθεί στο μικροσκόπιο από το υπουργείο Ανάπτυξης, ήδη, από χθες (1.3.2024), πρώτη μέρα εφαρμογής τους.

Όπως σχολιάζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ παράγοντες της αγοράς, οι κυβερνητικές παρεμβάσεις θα βοηθήσουν στην αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τον Μάρτιο αλλά στο υπουργείο ελέγχουν σχολαστικά και παρατηρούν την εφαρμογή των νέων μέτρων για την ακρίβεια για να διασφαλίσουν ότι αυτά επενεργούν στην αγορά προς όφελος του καταναλωτή.

Στο μεταξύ, όπως σχολιάζουν στελέχη της αγοράς στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν αποκλείουν η επιτυχία του μέτρου της μείωσης κατά 30% των παροχών επί του τιμολογίου σε επτά κατηγορίες μη τροφίμων, να οδηγήσει το υπουργείο σε νέα απόφαση για την επέκτασή του αργότερα σε περισσότερες κατηγορίες.

Ο ίδιος ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας πάντως δηλώνει: «δεν θα σταματήσουμε την προσπάθειά μας…» ενώ πρόσφατα έχει υπογραμμίσει ότι: «εάν χρειαστεί θα πάρουμε και επιπλέον μέτρα για κατηγορίες προϊόντων των οποίων οι τιμές στην Ελλάδα είναι αδικαιολόγητα υψηλότερες».
Ειδικά σε ό,τι αφορά στο βρεφικό γάλα φαίνεται ότι το υπουργείο, ήδη, κερδίζει το «στοίχημα» των τιμών καθώς οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15%. Υπενθυμίζεται, όπως έχει πει ο υπουργός, ότι η τιμή θα προσεγγίσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Χθες ο κ. Σκρέκας, πρώτη μέρα εφαρμογής των μέτρων, έκανε επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ και δήλωσε: «Τα μέτρα που λάβαμε είναι μόνιμα, διαρθρωτικά και αποσκοπούν στο να διορθώσουν δομικές στρεβλώσεις δεκαετιών στην αγορά. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε όλους τους πολίτες απέναντι στο μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας και να οδηγηθούμε σε μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.

Μέχρι στιγμής έχουν μειωθεί οι τιμές σε 3.900 βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό. Ήδη διαπιστώσαμε ότι και στο βρεφικό γάλα οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15%. Δεν θα σταματήσουμε την προσπάθειά μας, ώστε οι καταναλωτές να βλέπουν μόνιμα χαμηλότερες τιμές στα σούπερ μάρκετ».

Παράγοντες της αγοράς σχολιάζουν ότι περιμένουν να δουν πόσο γρήγορα θα λειτουργήσουν τα μέτρα, ωστόσο υπογραμμίζουν ότι, συμπληρωματικά, αυτό που χρειάζεται, πλέον, είναι να εστιάσει η κυβέρνηση τον σχεδιασμό της στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος όλων των Ελλήνων.

Πάντως, από χθες οι καταναλωτές με βάση την απόφαση της Κυβέρνησης να υποχρεώσει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου και τελικά να μειωθούν ισόποσα και οι τιμές τιμοκαταλόγου, έχει οδηγήσει – σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, σε μειώσεις στο ράφι για περισσότερα από 4.000 προϊόντα.

Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες).

Πιο αναλυτικά, η μεταρρύθμιση, έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών χονδρικής στις επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%. Μείωση τιμής καταγράφεται σε 108 διαφορετικά brands.

Για την απαγόρευση στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους, να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες σε αυτά, για τρεις μήνες – ένα μέτρο που αφορά σχεδόν στο σύνολο των προϊόντων που πωλούνται σε σούπερ μάρκετ, με εξαίρεση τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια) και ορισμένα διαρκή καταναλωτικά αγαθά – σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, ήδη λειτουργεί το μέτρο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, τον Φεβρουάριο, μετά την εφαρμογή του μέτρου, ανατιμήθηκαν 890 κωδικοί προϊόντων, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι (Φεβρουάριος 2023) ανατιμήθηκαν 3.760 κωδικοί προϊόντων. Δηλαδή, ήδη, η εφαρμογή της ρύθμισης συνεισέφερε στον περιορισμό των ανατιμήσεων κατά 76% από το ένα έτος στο άλλο.

Τέλος, σταδιακή μείωση των τιμών στο ράφι εκτιμάται ότι θα φέρει και η ρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές νωπών προϊόντων (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing).

neakriti.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Αντιγραφή URL
Προηγούμενο Άρθρο Ελαιοπαραγωγοί: Ρίχνουν λιπάσματα για να βγάλουν πολύ λάδι, λόγω τιμής – Αυξήθηκε στο 100% η χρήση τους, λένε οι γεωπόνοι
Επόμενο Άρθρο Κνωσός: Κλείνει οριστικά ο δρόμος μπροστά από το Ανάκτορο για να ενταχθεί στην UNESCO – Έρχεται στο Ηράκλειο η Μενδώνη, τι δείχνει μελέτη της Περιφέρειας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Οικονομία

«Καλάθι των Χριστουγέννων» και το «Καλάθι του Αϊ Βασίλη» σε ισχύ –  Τα προϊόντα που περιλαμβάνουν

18/12/2023
Οικονομία

Δώρο Πάσχα 2024: Πότε καταβάλλεται και πώς υπολογίζεται

10/03/2024
Οικονομία

Ρεύμα: Τα δέκα φθηνότερα τιμολόγια του Ιανουαρίου – Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

06/01/2024
ΚρήτηΟικονομία

Λάδι: Τι δείχνουν οι εκτιμήσεις για τη νέα χρονιά

26/03/2024
Προηγούμενο Επόμενο
Mylopotamos News Logo
  • Tηλ: 28340 22668
  • Email:[email protected]
  • Πολιτική Απορρήτου & Cookies
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις

mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr

Μυλοπόταμος News
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Αυτό το κάνουμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησης και να προβάλλουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Mylopotamos News Logo
Καλωσορίσατε πίσω!

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Έχασες τον κωδικό σου?