Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Διαβάζετε: Ποτέ θα γίνει η πτώση τιμών στα τρόφιμα.
Ειδοποίηση Δείτε Περισσότερα
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Αγροτικά
  • Υγεία
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Έχετε λογαριασμό; Είσοδος
Ακολουθήστε μας
mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr
Μυλοπόταμος News > Ροή Ειδήσεων > Οικονομία > Ποτέ θα γίνει η πτώση τιμών στα τρόφιμα.

Ποτέ θα γίνει η πτώση τιμών στα τρόφιμα.

Τελευταία ενημέρωση: 11/11/2023 16:45
Οικονομία
Share
5 λεπτ. ανάγνωση
SHARE

Τα τρόφιμα συνεχίζουν να οδηγούν την «κούρσα» των ανατιμήσεων με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Οκτώβριο του 2023 «πιέζοντας» τον οικογενειακό προϋπολογισμό των ελληνικών νοικοκυριών.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα τον Οκτώβριο του 2023 εμφάνισαν αύξηση, σε ετήσια βάση, της τάξεως του 9,9%. Πρωταθλητές των ανατιμήσεων την ίδια περίοδο ήταν τα έλαια-λίπη με 26% καθώς και τα φρούτα με 20,5%. Διψήφια αύξηση εμφάνισαν επίσης οι κατηγορίες «μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμοί φρούτων» με 14,3% καθώς και τα λαχανικά με 12,3%.

Τα τρόφιμα συνεχίζουν να οδηγούν την «κούρσα» των ανατιμήσεων με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Οκτώβριο του 2023 «πιέζοντας» τον οικογενειακό προϋπολογισμό των ελληνικών νοικοκυριών.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα τον Οκτώβριο του 2023 εμφάνισαν αύξηση, σε ετήσια βάση, της τάξεως του 9,9%. Πρωταθλητές των ανατιμήσεων την ίδια περίοδο ήταν τα έλαια-λίπη με 26% καθώς και τα φρούτα με 20,5%. Διψήφια αύξηση εμφάνισαν επίσης οι κατηγορίες «μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμοί φρούτων» με 14,3% καθώς και τα λαχανικά με 12,3%.

Σε ό,τι αφορά μάλιστα το ελαιόλαδο η τιμή του οποίου τραβά διαρκώς ανηφόρα τους τελευταίους μήνες – συνέπεια και των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στις χώρες που αποτελούν τις μεγαλύτερες παραγωγούς όπως Ισπανία και Ιταλία αλλά και της μειωμένης παραγωγής στην Ελλάδα- αυξήθηκε κατά 14,1% από τον Σεπτέμβριο στον Οκτώβριο του 2023.

«Η πυκνή ομίχλη είναι πίσω μας, όχι μπροστά μας»

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε για την πορεία των τιμών γενικότερα στα βασικά αγαθά το επόμενο διάστημα, ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο του Συνεδρίου του Κύκλου Ιδεών, «αυτή τη στιγμή η πυκνή ομίχλη μάλλον είναι περισσότερο πίσω μας παρά μπροστά μας». Εξήγησε ότι βιώνουμε ακόμα τις συνέπειες των φαινομένων που οδήγησαν σε άνοδο των τιμών και επομένως το πρώτο ζητούμενο, όπως είπε, είναι αρχικά να σταθεροποιηθούν. Με βάση την εικόνα που έχουν τα σούπερ μάρκετ για τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τον ίδιο, φαίνεται πως συνεχίζεται να βαίνει μειούμενος ο ρυθμός ανόδου των τιμών.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας στην ίδια συζήτηση, επεσήμανε πως το 2022 οδηγηθήκαμε σε πολλαπλές απότομες ανατιμήσεις και άρα σε μία πληθωριστική πίεση, λόγω αυξημένων συντελεστών όλου του κόστους. Εκτίμησε πάντως ότι, με βάση την εικόνα των τελευταίων μηνών, έχουμε ελπίδες ώστε τους προσεχείς, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα να πάει καλύτερα.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι μεταξύ των τροφίμων, υπάρχουν πολλές και σημαντικές διαφοροποιήσεις, όπως προς το τι θα πρέπει να περιμένουμε το επόμενο διάστημα. Για παράδειγμα σε προϊόντα που συνεχίζουν να δέχονται τις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή, όπως είναι το ελαιόλαδο ή αγροτικά προϊόντα όπως φρούτα ή λαχανικά και τα παραγόμενα από αυτά οι προβλέψεις για την πορεία των τιμών μοιάζουν δύσκολες.

Στόχος οι 1.000 κωδικοί στη «μόνιμη μείωση τιμής»

Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη είναι η εφαρμογή της νέας πρωτοβουλίας του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με τη «μόνιμη μείωση τιμής» στα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχειά, ο αριθμός των κωδικών προϊόντων που συμμετέχουν στο μέτρο φτάνει τους 660, από συνολικά 53 εταιρείες που δεσμεύτηκαν εγγράφως πως μειώνουν κατά τουλάχιστόν 5% τις τιμές σε αυτά, για περίοδο κατ΄ ελάχιστον 6 μηνών. Με δεδομένο ότι οι εταιρείες έχουν χρονικό περιθώριο έως τις 30 Νοεμβρίου ώστε να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία, ο στόχος της κυβέρνησης είναι οι κωδικοί να φτάσουν τους 1.000. Υπενθυμίζεται πως αρχικά, ο στόχος από πλευράς υπουργείου Ανάπτυξης, είχε τεθεί στα 500 προϊόντα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως με δεδομένες τις μεγάλες αυξήσεις που έχει υποστεί πλήθος προϊόντων μετά τις διαρκείς ανατιμήσεις του τελευταίου 1,5 έτους, η ελάχιστη που προβλέπεται σύμφωνα με το μέτρο – της τάξεως του 5%- μείωση, φαίνεται να αποτελεί, αυτή τη στιγμή, πολύ μικρή ανακούφιση, σε αντίθεση με την μεγάλη επιβάρυνση που δέχθηκε η τσέπη των καταναλωτών.

cnn.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Αντιγραφή URL
Προηγούμενο Άρθρο Ημαθία: Ανατριχίλα προκαλεί η τελευταία ανάρτηση του 15 χρόνου
Επόμενο Άρθρο Σχολεία: Πότε ανοίγουν και κλείνουν για τα Χριστούγεννα – Όλες οι αργίες του 2024

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Οικονομία

Συντάξεις: Ποιες είναι οι επτά αλλαγές που αναμένονται το φθινόπωρο

23/08/2024
Οικονομία

Τα Χριστουγεννιάτικα μπόνους των συνταξιούχων: Ποια είναι τα ποσά που θα λάβουν

24/11/2023
ΕλλάδαΟικονομία

Τέσσερα συν ένα μέτρα στήριξης σε ευάλωτες ομάδες και νέους

10/11/2023
Οικονομία

Ακρίβεια και το 2024: Νέα χρονιά με αυξήσεις σε βασικά είδη – Ποια προϊόντα θα ανατιμηθούν

03/01/2024
Προηγούμενο Επόμενο
Mylopotamos News Logo
  • Tηλ: 28340 22668
  • Email:[email protected]
  • Πολιτική Απορρήτου & Cookies
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις

mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr

Μυλοπόταμος News
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Αυτό το κάνουμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησης και να προβάλλουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Mylopotamos News Logo
Καλωσορίσατε πίσω!

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Έχασες τον κωδικό σου?