Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Διαβάζετε: Πάσχα: Αλλάζουν συνήθειες οι Έλληνες λόγω της ακρίβειας
Ειδοποίηση Δείτε Περισσότερα
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Αγροτικά
  • Υγεία
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Έχετε λογαριασμό; Είσοδος
Ακολουθήστε μας
mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr
Μυλοπόταμος News > Ροή Ειδήσεων > Οικονομία > Πάσχα: Αλλάζουν συνήθειες οι Έλληνες λόγω της ακρίβειας

Πάσχα: Αλλάζουν συνήθειες οι Έλληνες λόγω της ακρίβειας

Τελευταία ενημέρωση: 24/04/2024 08:30
Οικονομία
Share
3 λεπτ. ανάγνωση
SHARE

Νέες συνήθειες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια έχουν υιοθετήσει την τελευταία διετία, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και ακρίβειας οι Έλληνες, ακόμη και κατά την περίοδο των γιορτών του Πάσχα.

Το πασχαλινό τραπέζι γίνεται μικρότερο, οι αγορές περιορίζονται ενώ μειωμένο εμφανίζεται και το ποσοστό όσων επιλέγουν να ταξιδέψουν εκτός των αστικών κέντρων, όπως προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ.

Το πασχαλινό τραπέζι

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 43% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα συμμετέχει σε μεγάλα οικογενειακά τραπέζια άνω των 10 ατόμων. Το ποσοστό είναι αυξημένο σε σχέση με το 40% του 2023, αλλά σαφώς μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο 67% που καταγράφηκε το 2019. Το 33% δηλώνει ότι θα σουβλίσει αρνί έναντι 32% το 2023, όταν το 2019 το ποσοστό ήταν στο 67%. Αντίθετα το ψήσιμο στο φούρνο καταγράφεται αυξημένο από 40% σε 46%.

Με βάση τα παραπάνω όπως φαίνεται οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον μικρότερες ποσότητες κρέατος σε σχέση με το παρελθόν και επιλέγουν διαφορετικές «κοπές» για παραδοσιακό έδεσμα του Πάσχα αντί να αγοράσουν ολόκληρο. Το 42% δηλώνει ότι θα αγοράσει αρνί ή κατσίκι από το κρεοπωλείο, ενώ το 31% από το σουπερμάρκετ.

Μειωμένο είναι και το ποσοστό που δηλώνει ότι θα κάνει πασχαλινό γεύμα σε κάποιο εστιατόριο (9% έναντι 12% το 2023). Την ίδια στιγμή αυξάνεται το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγουν να φτιάξουν μόνοι τους γλυκά και πασχαλινά εδέσματα αντί να τα αγοράσουν. Το ποσοστό που θα φτιάξει γλυκά στο σπίτι ανεβαίνει από το 43% στο 50% και το βάψιμο αυγών ανεβαίνει από το 62% στο 79%.

Αγορές και ταξίδια
Όσον αγορά στις συνολικές δαπάνες του Πάσχα, μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι ανά νοικοκυριό θα ανέλθουν φέτος σε 190 ευρώ και συγκεκριμένα, 120 ευρώ για είδη παντοπωλείου και 70 ευρώ για άλλα είδη, όπως π.χ. δώρα.

Με βάση τις απαντήσεις των καταναλωτών αναμένεται να παραμείνουν σταθερές με μία τάση μείωσης. Συγκεκριμένα το 40% εκτιμά ότι θα μειώσει τις αγορές του, ενώ το 34% ότι θα τις αυξήσει. Το 26% θεωρεί ότι θα μείνει αμετάβλητη. Η πλειονότητα των αγορών θα γίνει τη Μεγάλη Εβδομάδα και μόνο το 35% θα κάνει τις αγορές νωρίτερα. Το 4% θα κάνει τις αγορές του ερχόμενο Σαββατοκύριακο, το 53% την Μεγάλη εβδομάδα και το 9% την τελευταία στιγμή.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα τέλος, 1 στα 4 νοικοκυριά (26%) δηλώνει ότι θα ταξιδέψει το Πάσχα εκτός των αστικών κέντρων σε χωριό ή νησί. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό αυτό την προηγούμενη δεκαετία έφτανε ακόμα και το 53%.

ielka-1.jpg

Πηγή: cnn.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Αντιγραφή URL
Προηγούμενο Άρθρο Εκπαιδευτική περιήγηση του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ρεθύμνου
Επόμενο Άρθρο Ηράκλειο: «εκρηκτικό» το κλίμα ανάμεσα σε μέλη οικογενειών, ασφυκτικές πιέσεις για «σασμό»

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Οικονομία

Υπουργείο Εργασίας: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 24 Ιανουαρίου

18/01/2025
Οικονομία

Πότε ανοίγει η πρόσκληση για το πρόγραμμα – «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

16/12/2023
Οικονομία

Αναλυτικός οδηγός – Χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος

13/12/2023
Οικονομία

Από 85% έως 115% πάνω – «Φωτιά» πήραν οι χονδρικές τιμές λαχανικών και φρούτων 

07/12/2023
Προηγούμενο Επόμενο
Mylopotamos News Logo
  • Tηλ: 28340 22668
  • Email:[email protected]
  • Πολιτική Απορρήτου & Cookies
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις

mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr

Μυλοπόταμος News
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Αυτό το κάνουμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησης και να προβάλλουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Mylopotamos News Logo
Καλωσορίσατε πίσω!

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Έχασες τον κωδικό σου?