Οι μεγάλες αλυσίδες έχουν εισέλθει στον αγώνα των προσφορών ενόψει της Black Friday, με την προσφορά ειδών ηλεκτρικής και ηλεκτρονικής αγοράς να έχει προηγηθεί και στα προηγούμενα χρόνια. Φέτος, όμως, και άλλοι κλάδοι, όπως εκείνοι της ένδυσης, των αθλητικών ειδών και των οικιακών προϊόντων, καθώς και διάφορες υπηρεσίες, έχουν ενταχθεί στον ανταγωνισμό με προσφορές αρκετές μέρες νωρίτερα.
Οι επιχειρήσεις εκφράζουν προσδοκίες για αύξηση της καταναλωτικής δραστηριότητας, αν και αντιμετωπίζουν πιέσεις λόγω του πληθωρισμού. Οι χαμηλότερες τιμές αναμένεται να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ενθαρρύνοντάς τους να πραγματοποιήσουν αγορές που μπορεί να είχαν αναβάλει προηγουμένως. Παράλληλα, η Black Friday δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να προμηθευτούν δώρα για τα Χριστούγεννα, εκμεταλλευόμενους τις ενέργειες προώθησης των επιχειρήσεων.
«Σε μια περίοδο έντονης ακρίβειας, οι φετινές προωθητικές ενέργειες των Black Friday και Cyber Monday δίνουν, επί της ουσίας, μια ανάσα στον οικογενειακό προϋπολογισμό, λίγο πριν το «κατώφλι» της εισόδου στην απαιτητική εορταστική αγορά, που θα αποτελέσει την επόμενη πρόκληση. Αντίστοιχα, ο εμπορικός κόσμος της Αττικής, κατά τη διάρκεια της περιόδου που διατρέχουμε, παρά τις πολλές ιδιομορφίες της, ευελπιστεί να δει ικανοποιητικούς τζίρους» σημειώνει σε δήλωσή του, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.
Οι πρωταγωνιστές και της φετινής περιόδου αναμένεται να είναι τα είδη τεχνολογίας, οι οικιακές συσκευές, με την ένδυση, την υπόδηση και τα καλλυντικά να ακολουθούν, όπως άλλωστε συνέβη και την περσινή περίοδο, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη.
Την επόμενη εβδομάδα, η «μάχη» των προσφορών αναμένεται να κορυφωθεί ενώ σταδιακά και όσο πλησιάζουμε προς την Παρασκευή στην «αρένα» θα μπουν και οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Σε ό,τι αφορά την εμπορική κίνηση, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, «ο εμπορικός κόσμος διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία, παρά το γεγονός ότι γνωρίζει πως το καταναλωτικό κοινό είναι πολύ πιεσμένο. Το αίσθημα της ανασφάλειας για τον επερχόμενο χειμώνα, όσον αφορά στην αντοχή των οικογενειακών προϋπολογισμών, ελέω των πληθωριστικών πιέσεων, είναι άλλωστε υπαρκτό».
Υπενθυμίζεται πως στη φετινή Black Friday εφαρμόζεται η νέα νομοθεσία που ισχύει από τις αρχές της χρονιάς σχετικά με το πώς υπολογίζονται οι εκπτώσεις και οι προσφορές στα προϊόντα. Συγκεκριμένα, κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής, θα πρέπει να γίνεται επί της χαμηλότερης τιμής των προηγούμενων 30 ημέρων. Αυτή λαμβάνεται ως τιμή αναφοράς ώστε η επιχείρηση να προχωρά στη συνέχεια σε μείωση της και όχι η τιμή των αμέσως προηγούμενων ημέρων.
cnn.gr