Οι κάτοικοι και οι επιχειρηματίες της ακριτικής Γαύδου εδώ και μια εβδομάδα στερούνται τη σύνδεσή τους με την Παλαιόχωρα
Προβλήματα στην εξυπηρέτηση των κατοίκων της ακριτικής Γαύδου και στην τροφοδοσία των καταστημάτων προκαλεί ήδη η λήξη των συμβάσεων για τα πλοία που εκτελούν τα δρομολόγια της άγονης γραμμής. Για μεν τη γραμμή των Σφακίων της οποίας η σύμβαση λήγει στις 31 Οκτωβρίου, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στην τελευταία συνεδρίαση του το πρωί της Δευτέρας, αποφάσισε παράταση τεσσάρων μηνών. Η γραμμή της Παλαιόχωρας ωστόσο είναι στον αέρα, καθώς στις 19 Οκτωβρίου έληξε η σύμβαση και απαιτείται νέα, με διαδικασίες εξπρές, για να συνεχιστούν τα δρομολόγια.
Ήδη οι κάτοικοι και οι επιχειρηματίες της ακριτικής Γαύδου εδώ και μια εβδομάδα στερούνται τη σύνδεσή τους με την Παλαιόχωρα, κύριο τόπο εξυπηρέτησης και τροφοδοσίας των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων του νησιού. Η λήξη της σύμβασης της γραμμής περιόρισε την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση με την Κρήτη, που προς το παρόν διατηρείται μόνο από την πλευρά της Χώρας Σφακίων.
Όπως είπε στο neakriti.gr η δήμαρχος Γαύδου κ. Λίλιαν Στεφανάκη, «εξυπηρετούνται διαφορετικές ανάγκες από τη μια μεριά και διαφορετικές από την άλλη. Για παράδειγμα βασικές υπηρεσίες όπως το ταχυδρομείο και το φαρμακείο, βρίσκονται στην Παλαιόχωρα. Όλη αυτή την βδομάδα που δεν υπήρχε δρομολόγιο ,δεν έφτασε ταχυδρομείο στο νησί κι αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, αν σκεφτεί κανείς τι σημαίνει για τους ανθρώπους που περιμένουν να λάβουν συντάξεις και πράγματα από τα ΕΛΤΑ».
Με δεδομένο ότι το επιβατηγό οχηματαγωγό «Σαμαριά» θα τεθεί σε ακινησία από την 1η Νοεμβρίου προκειμένου να περάσει από επιθεώρηση στις ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις του Περάματος, το Ε/Γ Ο/Γ «Δασκαλογιάννης», είναι το μοναδικό που μπορεί να εξυπηρετήσει και τις δύο γραμμές, υπό προϋποθέσεις. Εξάλλου, όπως σημειώνει η δήμαρχος κ. Λίλιαν Στεφανάκη «η τοπική κοινωνία έχει οργανωθεί με συγκεκριμένο τρόπο. Ήξερε ότι υπάρχει δρομολόγιο από την Παλαιόχωρα και δρομολόγιο από τα Σφακιά, οπότε οι κάτοικοι κανόνιζαν πώς θα κάνουν τις προμήθειες τους. Ξαφνικά ήρθαν αντιμέτωποι με τη διακοπή της μιας σύνδεσης, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι το Α και το Ω για ένα απομακρυσμένο νησάκι όπως είναι η Γαύδος».
Την ίδια στιγμή η αγωνία της τοπικής κοινωνίας του νησιού χτυπά κόκκινο, καθώς πιθανό σενάριο μη έγκαιρης κάλυψης της γραμμής Γαύδος – Παλαιόχωρα και μη συνέχισης της γραμμής Γαύδος – Χώρα Σφακίων, σημαίνει σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των αναγκών των λιγοστών κατοίκων που ενόψει του χειμώνα θα βρεθούν αντιμέτωποι και με το αποκλεισμό τους λόγω καιρού.
Οι δυσμενείς εξελίξεις ήρθαν μετά από μια έτσι κι αλλιώς δύσκολη περίοδο, κατά την οποία τα δρομολόγια εκτελούνταν με απευθείας ανάθεση – δεδομένου ότι η εταιρία κηρύχτηκε έκπτωτη – ενώ το μέλλον της άγονης γραμμής είναι αμφίβολο. Προβληματισμός εκφράζεται και από επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, καθώς λόγο της παρατεταμένης καλοκαιρίας η σεζόν έχει παραταθεί και τα καταλύματα παραμένουν ανοιχτά όπως και τα καταστήματα εστίασης. Πιθανή μη εξυπηρέτηση της άγονης γραμμής θα σημάνει μοιραία το τέλος της τουριστικής περιόδου.
neakriti.gr