Τους πιθανούς λόγους που προκάλεσε την πτώση του μονοκινητηρίου αεροσκάφους που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Μάλεμε στα Χανιά, προκαλώντας τον θάνατο των δύο επιβαινόντων, εξήγησε ο εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων Παντελής Φραγκούλης.
«Ήταν ένας λάθος σχεδιασμός. Τα αεροπλάνα αυτά πετούν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν το αεροπλάνο έφτασε στα Χανιά, ήταν ήδη νύχτα. Συνεπώς, είναι ένας κακός σχεδιασμός αυτής της πτήσης» ανέφερε στην ΕΡΤ και συνέχισε:
«Αυτά τα αεροπλάνα είναι ελαφρά. Ο χειριστής τους πρέπει να έχει άδεια χειριστού υπερελαφρών αεροπλάνων. Και βασικό είναι όταν πετούν πάνω από θάλασσα και οι δύο χειριστές πρέπει να φορούν σε όλη τη διάρκεια της πτήσης ατομικό σωσίβιο. Ήταν λάθος ο χειρισμός από τον χειριστή και από τον συνεπιβάτη να φύγουνε και να μην καθορίσουν την ώρα προσγείωσης. Δεν ξέρω εάν αυτός ο χειριστής είχε εμπειρία να πετάξει και νύχτα. Δεν πετούν αυτά τα αεροπλάνα. Απαγορεύεται», είπε προσθέτοντας ότι το μονοκινητήριο αεροπλάνο με το οποίο πετούσαν οι δύο άνδρες δεν είχε φώτα προσγείωσης.
Ερωτηθείς για το τι συνέβη και κατέπεσε στη θάλασσα αφού είχε περάσει νωρίτερα πάνω από το αεροδρόμιο του Μάλεμε ενώ τον περίμεναν εκεί και δικοί του άνθρωποι υποστήριξε ότι από όσα έχουν γίνει γνωστά φαίνεται μια προχειρότητα στο σχέδιο πτήσης.
«Όλοι οι χειριστές οι οποίοι ασχολούνται με την ιδιωτική πτήση, με τη χαρά της πτήσης, να λαμβάνουν πιο σοβαρά την πτήση όταν κρίνεται η ζωή τους και η ζωή των άλλων» ανέφερε ο κ. Φραγκούλης.
«Αυτά τα αεροπλάνα δεν έχουν όργανα για να πετάνε νύχτα. Έτσι, με μία στροφή που έκανε για να βρει το αεροδρόμιο του Μάλεμε, μέσα από τη θάλασσα, το πιο πιθανό είναι να μην είχε κάποιο σημείο αναφοράς γι’ αυτό και το αεροπλάνο βρέθηκε και ανάποδα μες στη θάλασσα» υποστήριξε ο κ. Φραγκούλης.
cretapost.gr