Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Διαβάζετε: “Μάστιγα” τα τροχαία στην Κρήτη – “Δεν υπάρχει χωριό χωρίς θύμα”!
Ειδοποίηση Δείτε Περισσότερα
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Αγροτικά
  • Υγεία
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Έχετε λογαριασμό; Είσοδος
Ακολουθήστε μας
mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr
Μυλοπόταμος News > Ροή Ειδήσεων > Κρήτη > “Μάστιγα” τα τροχαία στην Κρήτη – “Δεν υπάρχει χωριό χωρίς θύμα”!

“Μάστιγα” τα τροχαία στην Κρήτη – “Δεν υπάρχει χωριό χωρίς θύμα”!

Τελευταία ενημέρωση: 20/08/2024 11:27
Κρήτη
Share
6 λεπτ. ανάγνωση
SHARE

To τελευταίο “αντίο” είπαν οι κάτοικοι των Χανίων στα τρία νέα παιδιά που έχασαν τη ζωή τους στο τρομακτικό τροχαίο στον Βόρειο Οδικό Αξονα στο ύψος της γέφυρας του Γαλατά.

Ο 19χρονος Νίκος, ο 20χρονος Θοδωρής και ο 15χρονος Αλέξανδρος τραυματίστηκαν θανάσιμα όταν το αυτοκίνητό τους συγκρούστηκε μετωπικά με ένα μίνι βαν. Μαζί τους ήταν και η 22χρονη Μαρία, η οποία νοσηλεύεται διασωληνωμένη έχοντας υποστεί πολύ σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Σχεδόν ένα χρόνο πριν, ένα ακόμη νέο παιδί, ο 17χρονος Γιώργος Παρασύρης, τραυματίστηκε βαριά στην παραλιακή του Ηρακλείου όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ως συνοδηγός προσέκρουσε σε κολόνα. Ξεψύχησε ύστερα από λίγες ημέρες στην Εντατική. Επτά χρόνια πριν, στο ίδιο σημείο είχε βρει τραγικό θάνατο ο πρώτος του ξάδερφος, όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε προσέκρουσε στην ίδια κολόνα. 

«Πάντα όταν άκουγα για τροχαίο στην Κρήτη ο νους μου έτρεχε στη μάνα του θύματος» δηλώνει στην “Καθημερινή”, η Ρίτσα Γραμματικάκη. “Πώς θα αντέξουν αυτές οι γυναίκες”, αναρωτιόμουν. “Σκεφτόμουν πως εγώ θα είχα πάθει έμφραγμα”.

Μέχρι που μία νύχτα του Μαρτίου του 2023 το τηλέφωνό της χτύπησε. Η 22χρονη κόρη της Πέννυ ήταν συνοδηγός σε ένα αυτοκίνητο που εξετράπη της πορείας του και καρφώθηκε σε δέντρο. Η Πέννυ μεταφέρθηκε σοβαρά τραυματισμένη στο νοσοκομείο και άφησε την τελευταία της πνοή λίγο αργότερα. Η οδηγός είχε μόνο κάποιους μικροτραυματισμούς.

Η κ. Γραμματικάκη θυμάται μιλώντας στην «Κ» την εξάσκηση που έκανε με την κόρη της όταν εκείνη πήρε το δίπλωμα οδήγησης. «Είχαμε διανύσει πολλά χιλιόμετρα μαζί, καθώς λόγω του Covid τα αυτοκίνητα στον δρόμο τότε ήταν λιγοστά. Πόσο μάταια μου φαίνονται πια όλα αυτά», λέει.

Μετά τον θάνατο της κόρης της ένιωσε την ανάγκη να συνεισφέρει ώστε «να σταματήσουν όλες αυτές οι κραυγές του πόνου». Ετσι έγινε μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα». «Σκέφτηκα πως με τη δική μου συμβολή και όλων όσοι είναι στον Σύλλογο ίσως μπει ένα λιθαράκι ώστε τα υπόλοιπα παιδιά να γυρνούν πίσω στις μητέρες τους».

Αύξηση θανατηφόρων τροχαίων το 2024

Τα περσινά στοιχεία έδειξαν μία μείωση στον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων στην Κρήτη (συνολικά 32 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2023). Δυστυχώς όμως φαίνεται πως επρόκειτο για μία συγκυριακή κατάσταση, καθώς ήδη φέτος στο πρώτο 8μηνο έχουν χαθεί στην άσφαλτο 39 άνθρωποι. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου, Γιώργο Κουβίδη, από το 2014 μέχρι το 2023 στην Κρήτη έχουμε 504 θανάτους από τροχαία, ενώ όπως δείχνουν τα στοιχεία της Περιφέρειας Κρήτης από τα 32 θανατηφόρα τροχαία πέρσι, τα 17 σχετίζονταν με αυξημένη χρήση ουσιών ή αλκοόλ.

Η χώρα μας έχει αυξημένα ποσοστά σε συγκρούσεις Ι.Χ. που δεν εμπλέκεται δεύτερο όχημα, πράγμα που σημαίνει πως ο οδηγός είτε τρέχει είτε έχει καταναλώσει ουσίες ή έχει διάσπαση προσοχής

«Στην Κρήτη δεν υπάρχει χωριό χωρίς θύμα από τροχαίο, ενώ ακόμη και τουρίστες έχουν χάσει τη ζωή τους. Το απαισιόδοξο είναι πως δεν αλλάζει τίποτα ούτε από την Πολιτεία ούτε από τη συμπεριφορά των ανθρώπων», αναφέρει.

Φονικό τρίπτυχο

Σημειώνοντας πως κανένα τροχαίο δεν γίνεται στην τύχη, καθώς οι πιθανότητες αυξάνονται δραματικά όταν δεν υπάρχει αναβάθμιση υποδομών, έλεγχος των οδηγών και ατομική ευθύνη, ο κ. Κουβίδης εμμένει ιδιαίτερα στο τελευταίο, καθώς όπως αναφέρει μεγάλος αριθμός των τροχαίων στην Κρήτη είναι μέσα ή πέριξ των πόλεων. 

Το απαισιόδοξο είναι πως δεν αλλάζει τίποτα ούτε από την Πολιτεία ούτε από τη συμπεριφορά των ανθρώπων

«Η χώρα μας έχει αυξημένα ποσοστά σε συγκρούσεις Ι.Χ. που δεν εμπλέκεται δεύτερο όχημα, πράγμα που σημαίνει πως ο οδηγός είτε τρέχει είτε έχει καταναλώσει ουσίες ή έχει διάσπαση προσοχής. Οσον αφορά την Κρήτη θεωρώ πως το αλκοόλ, οι μεγάλες ταχύτητες και το κακοδιατηρημένο δίκτυο είναι το φονικό τρίπτυχο», εξηγεί. 

Ο σύλλογος επιμένει για τη μείωση του ορίου στο αλκοτέστ, από 0,50 γραμμάριο ανά λίτρο αίματος σε 0,20, καθώς και για την έναρξη ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές για τον εντοπισμό όσων οδηγούν υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Παρ’ όλα αυτά, όπως σημειώνουν μέλη του, είναι αμφίβολο αν τα παραπάνω μέτρα θα είχαν αντίκρισμα σε έναν απαρχαιωμένο, κακοσυντηρημένο και επικίνδυνο αυτοκινητόδρομο, όπως ο ΒΟΑΚ. 

Επικίνδυνα σημεία

afisa
afisa

Οπως εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης, Γιάννης Λιονάκης, ο Βόρειος Οδικός Αξονας της Κρήτης που διατρέχει τη βόρεια Κρήτη από τη Σητεία μέχρι την Κίσαμο, έχει μήκος 313 χιλιόμετρα. Διαχωριστικά λωρίδων κυκλοφορίας έχουν όμως μόνο τα 47.

Φέρνοντας ως παράδειγμα την Ολυμπία Οδό και το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, ο κ. Λιονάκης επισημαίνει πως πριν από την παράδοση του νέου διαχωρισμένου δρόμου σημειώνονταν κάθε χρόνο κατά μέσο όρο 28 θανατηφόρα ατυχήματα, ενώ μετά έχουν καταγραφεί έξι θάνατοι τα τελευταία επτά χρόνια. 

«Είναι σαφές πως ένας νέος ασφαλής δρόμος είναι καθοριστικός παράγοντας για τη μείωση των τροχαίων. Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη κάποιες εργασίες στο κομμάτι της Νεάπολης μέχρι τον Αγιο Νικόλαο (μήκος 15 χλμ.), αλλά οι εργασίες γίνονται τμηματικά. Το ζητούμενο είναι να μην οδηγούμε άλλο σε δρόμους – σκοτώστρες και φυσικά όλοι να λάβουμε την ατομική ευθύνη που μας αναλογεί», καταλήγει ο ίδιος. 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Αντιγραφή URL
Προηγούμενο Άρθρο  Ο Κρητικός λιμενικός που έσωσε τον «Ιωνά» – «Κάναμε το αυτονόητο»
Επόμενο Άρθρο Hράκλειο: Έδωσε ζωή με τον θάνατο της μια 73χρονη γυναίκα

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Κρήτη

Χορτολιβαδική έκταση έγινε στάχτη στο Ορεινό Ιεράπετρας

07/01/2024
Κρήτη

Κλειστός για ένα μήνα ο δρόμος Κοξαρέ – Ασώματος – Ιερά Μονή Πρέβελη

16/01/2025
Κρήτη

Τροχαίο δυστύχημα με ένα νεκρό άνδρα στις Βρύσες

27/06/2024
ΚρήτηΥγεία

Άδωνις Γεωργιάδης: «Δεν αποκλείω συνένωση ΠΑΓΝΗ-Βενιζελείου, αλλά δεν πρόκειται να γίνει τώρα»

22/02/2024
Προηγούμενο Επόμενο
Mylopotamos News Logo
  • Tηλ: 28340 22668
  • Email:[email protected]
  • Πολιτική Απορρήτου & Cookies
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις

mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr

Μυλοπόταμος News
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Αυτό το κάνουμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησης και να προβάλλουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Mylopotamos News Logo
Καλωσορίσατε πίσω!

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Έχασες τον κωδικό σου?