Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Διαβάζετε: Σοκαριστικά στοιχεία: Ξεχνούν το κράνος και τη ζώνη ασφαλείας…
Ειδοποίηση Δείτε Περισσότερα
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράςAa
Μυλοπόταμος NewsΜυλοπόταμος News
  • Μυλοπόταμος
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Αγροτικά
  • Υγεία
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις
Έχετε λογαριασμό; Είσοδος
Ακολουθήστε μας
mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr
Μυλοπόταμος News > Ροή Ειδήσεων > Ελλάδα > Σοκαριστικά στοιχεία: Ξεχνούν το κράνος και τη ζώνη ασφαλείας…

Σοκαριστικά στοιχεία: Ξεχνούν το κράνος και τη ζώνη ασφαλείας…

Τελευταία ενημέρωση: 21/03/2024 16:32
Ελλάδα
Share
4 λεπτ. ανάγνωση
SHARE

Διπλάσιο σε σχέση με την Ευρώπη το ποσοστό των νεκρών μοτοσυκλετιστών στην Ελλάδα

Σοκάρουν τα στοιχεία για τη συμπεριφορά μας στους δρόμους με βάση στοιχεία της Ε.Ε., της ΕΛ.ΣΤΑΤ. και του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας. Στη χώρα μας το ποσοστό των νεκρών μοτοσυκλετιστών (38%) είναι ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με την Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος είναι 18%. Ακόμα περισσότεροι οι νεκροί στις κατοικημένες περιοχές, με το ποσοστό να αγγίζει το 45%, έναντι 20% στην Ε.Ε. 
Το ποσοστό των οδηγών μοτοσυκλέτας που φοράνε κράνος στην Ελλάδα είναι 80% και στην Ευρώπη 97%, στους συνεπιβάτες στο 65% και στην Ε.Ε. στο 95%. 
Σημαντική είναι η παράμετρος ότι στην Ελλάδα υπάρχει υψηλό ποσοστό χρήσης μοτοσυκλετών σε σχέση με την Ε.Ε.
Αναλυτικά και με καταγεγραμμένα τα στοιχεία, το 69% των νεκρών οδηγών μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων δε φορούσε ή δεν καταγράφηκε να φοράει κράνος (πηγή: Baseline project – ΕΜΠ). Η χρήση ζώνης από τους επιβάτες των πίσω θέσεων Ι.Χ. είναι πολύ χαμηλότερη (55,8%) συγκριτικά με τους επιβάτες μπροστινών θέσεων (71%), ενώ το 79% των νεκρών οδηγών σε επιβατικά οχήματα δε φορούσε ζώνη ασφαλείας ή δεν καταγράφηκε χρήση της.
Η πιθανότητα δε για έναν οδηγό μοτοσυκλέτας, ηλικίας 18-24 ετών, να χάσει τη ζωή του είναι πάνω από 10 φορές μεγαλύτερη από τον αντίστοιχης ηλικίας οδηγό επιβατικού οχήματος. 
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. και την επεξεργασία των στοιχείων από τον Σύλλογο Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας, το 2023 περίπου 20.400 άτομα έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στην Ε.Ε., ποσοστό που συνιστά μικρή μείωση κατά 1% σε σύγκριση με το 2022. 
Την περίοδο 2010-2020, η Ελλάδα κατέγραψε μείωση του αριθμού των νεκρών σε οδικά ατυχήματα κατά 54%, πετυχαίνοντας τον στόχο για μείωση του αριθμού των νεκρών κατά 50%, ενώ τα οδικά ατυχήματα μειώθηκαν κατά 39%. 
Μείωση που μπορεί να αποδοθεί στη συνδυαστική επίδραση των πιο συστηματικών πρωτοβουλιών αστυνόμευσης, κατασκευής και αναβάθμισης 2.200 χλμ. αυτοκινητόδρομων, της βαθιάς οικονομικής ύφεσης, που έφερε νέα κυκλοφοριακά δεδομένα, καθώς και λιγότερο επιθετική οδηγική συμπεριφορά με πιο χαμηλές ταχύτητες. 
Τα έτη 2021-2023 υπάρχει μια σχετική σταθεροποίηση στους απόλυτους συνολικούς αριθμούς των ατυχημάτων, αν και πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι το 2023 έχουν αυξηθεί οι μετακινήσεις και τα χιλιόμετρα σε σχέση με το 2020. 


Θυσία στον βωμό της ασφάλτου 52 συνάνθρωποί μας τον μήνα 

Πέρυσι, με βάση τα προσωρινά στοιχεία, στην Ελλάδα οι νεκροί λόγω τροχαίων ατυχημάτων ανήλθαν στους 621, δηλαδή η αντιστοιχία είναι 52 νεκροί τον μήνα. Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 23η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ε.Ε., με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων έναντι 46 του μέσου όρου της Ε.Ε. Χειρότερη επίδοση έχουν η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Λετονία και η Κροατία. Οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται και φέτος στη Σουηδία και στη Δανία (22 και 27 θάνατοι αντίστοιχα ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους). 
Ο μόνιμος κάτοικος στην Ελλάδα παρουσιάζει 0,5% πιθανότητα (κατά τη διάρκεια του προσδόκιμου ζωής του) να χάσει τη ζωή του από οδικό ατύχημα και παρόμοιο ποσοστό να τραυματιστεί σοβαρά. Πολύ σημαντική είναι και η πιθανότητα κάποιος να προκαλέσει ατύχημα με νεκρό ή με σοβαρά τραυματία. Το έτος 2020 υπήρξαν 19,3 βεβαιωμένες παραβάσεις για ταχύτητα ανά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα, σε σχέση με 139,7 βεβαιωμένες παραβάσεις για ταχύτητα ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη. Ο αντίστοιχος αριθμός βεβαιωμένων παραβάσεων για τη χρήση κινητού τηλεφώνου ήταν 1,8 ανά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα και 4,4 ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη (πηγή: ETSC 2022), με βάση δημοσίευμα από το ΑΠΕ-ΜΠΕ. 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Αντιγραφή URL
Προηγούμενο Άρθρο Οι νέες σεισμικές έρευνες ανοίγουν τον δρόμο για γεωτρήσεις στην Κρήτη
Επόμενο Άρθρο Η Κρήτη μέσα σε δύο μήνες υποδέχθηκε περισσότερους μετανάστες απ’ ό,τι σε όλο το 2023 – 20.000 άτομα περιμένουν στη Λιβύη

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ελλάδα

Την παραδειγματική καταδίκη του οδηγού ζητούν οι γονείς της 21χρονης Έμμας – Συνεχίζεται σήμερα η δίκη

08/11/2023
Ελλάδα

Στον εισαγγελέα ο 39χρονος που σκότωσε την 29χρονη σύντροφό του με μια σφαίρα στο κεφάλι 

22/02/2024
Ελλάδα

Αστυνομικός της Βουλής: Δίωξη για βιασμό ανηλίκου στη σύζυγο του – Της απαγορεύτηκε η επικοινωνία με τα παιδιά

17/01/2025
Ελλάδα

Χοιρινό με κυδώνια που λιώνει στο στόμα για το Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι

03/01/2024
Προηγούμενο Επόμενο
Mylopotamos News Logo
  • Tηλ: 28340 22668
  • Email:[email protected]
  • Πολιτική Απορρήτου & Cookies
  • Μυλοπόταμος
  • Ειδήσεις
    • Ρέθυμνο
    • Κρήτη
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
  • Κατηγορίες
    • Αγροτικά
    • Απόψεις
    • Εκπαίδευση
    • Εργασία
    • Κοινωνία
    • Πολιτικά
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Οικονομία
  • Εκδηλώσεις

mylopotamosnews.gr © a part of webplus.gr

Μυλοπόταμος News
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Αυτό το κάνουμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησης και να προβάλλουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Mylopotamos News Logo
Καλωσορίσατε πίσω!

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Έχασες τον κωδικό σου?