Τεχνικά προβλήματα στη διασύνδεση για χιλιάδες επιχειρήσεις
Αναστολή της εφαρμογής των myDATA, καθώς και της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS για δύο χρόνια, ζητά το τμήμα Δυτικής Κρήτης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, επισημαίνοντας πως παρατηρούνται σοβαρά ζητήματα στη λειτουργία των επιχειρήσεων στην προσπάθεια τους να ανταποκριθούν. Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS γίνεται μετ εμποδίων λόγο τεχνικών προβλημάτων, με αποτέλεσμα επιχειρηματίες, λογιστές αλλά και τεχνικοί, να βρίσκονται σε απόγνωση.
Τα POS που έχουν προμηθευτεί οι επιχειρήσεις από τις τράπεζες, συχνά δεν είναι συμβατά με τις ταμειακές μηχανές που διαθέτουν. Πολλές φορές απαιτείται αναβάθμιση λογισμικού ή αντικατάσταση και των ταμειακών μηχανών, με τον χρόνο να λειτουργεί πιεστικά για τις επιχειρήσεις καθώς οι προθεσμίες εκπνέουν και μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί παράταση. Ταυτόχρονα οι έμμεσα εμπλεκόμενοι επαγγελματίες, λογιστές, οικονομολόγοι και φοροτεχνικοί, καλούνται να καθοδηγήσουν τους επιχειρηματίες για την επίτευξη μιας ψηφιακής μετάβασης η οποία στην πράξη συναντά τεράστιες δυσκολίες. Αλλά και στο ήδη επιβαρυμμένο έργο τους έρχεται να προστεθεί μια ακόμα αλλαγή.
Λήγει η προθεσμία σύνδεσης
Στις 31 Μαρτίου λήγει η προθεσμία σύνδεσης, με δυνατότητα παράτασης μέχρι τις 30 Απριλίου για τις επιχειρήσεις που έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης μέχρι την τελευταία προθεσμία. Τα ραντεβού θα πρέπει να δηλωθούν σε ειδική πλατφόρμα που θα τεθεί σε λειτουργία από την ΑΑΔΕ το δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου.
Το Τμήμα Δυτικής Κρήτης του Οικονομικού Επιμελητηρίου σε ανακοίνωση του επισημαίνει ότι δεν προηγήθηκε μια συντεταγμένη προσπάθεια για την εξοικείωση των πολιτών και των επιχειρήσεων ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι. «Τα μηνύματα που προέρχονται από τις εκατοντάδες των μελών του (Λογιστές και Οικονομολόγοι) και χιλιάδες επιχειρήσεις, αφορούν τόσο στο σκέλος του κλειδώματος της περιοδικής δήλωσης του ΦΠΑ, όσο και στο σκέλος χαρακτηρισμού των δαπανών, ενώ εξίσου σημαντικά προβλήματα αναφέρονται και για την άμεση και υποχρεωτική εφαρμογής των POS και IRΙS” αναφέρεται στην ανακοίνωση. Σημειώνεται δε πως «όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (επιχειρήσεις-τράπεζες-λογιστές και οικονομολόγοι) αδυνατούν να ανταποκριθούν στην εφαρμογή της ψηφιακής καταιγίδας, ενώ καθημερινά διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει κάποια μελέτη ,ούτε πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την ανάσχεση της προβληματικής πορείας».
Επιφυλάξεις για το νέο σύστημα
Ο κ. Ανδρέας Τσιριντουλάκης, αντιπρόεδρος του Ο.Ε.Ε. Τμήματος Δυτικής Κρήτης, εκφράζει επιφυλάξεις ακόμη και ως προς την αποτελεσματικότητα του νέου συστήματος. «Δεν ξέρουμε αν όντος οι νέες ταμειακές μηχανές, τα νέα συστήματα στέλνουν σωστά τα στοιχεία στο σύστημα esend, στην πλατφόρμα δηλαδή που θα καταλήγουν τα στοιχεία των ταμειακών και τα οποία ελέγχει το Υπουργείο Οικονομικών. Οι προηγούμενες ταμειακές μηχανές είχαν εμφανίσει προβλήματα και ακόμα αυτή η πλατφόρμα είναι προβληματική», τόνισε.
Σοβαρά προβλήματα αναμένεται να παρουσιαστούν στις επιχειρήσεις εστίασης καθώς εισάγεται ένα νέο σύστημα με το οποίο ούτε οι πελάτες, ούτε οι εργαζόμενοι και οι επιχειρηματίες είναι εξοικειωμένοι. Κι αυτό γιατί όπως εξηγεί ο κ. Τσιριντουλάκης, «ο πελάτης θα πρέπει από την αρχή να δηλώνει αν θα πληρώσει με κάρτα ή μετρητά για να βγει η απόδειξη. Αν δε ο πελάτης αλλάξει πρόθεση θα πρέπει να εκδοθούν άλλα δύο παραστατικά, ένα που θα ακυρώνει το αρχικό και ένα που θα είναι το τελικό. Επιπλέον ο επιχειρηματίας που θέλει να καλύψει τις ανάγκες τις επιχείρησης του θα πρέπει να πληρώσει μέσω e banking».
Η παράσταση που ζητά το τμήμα Δυτικής Κρήτης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για την εφαρμογή των myDATA και τη διασύνδεση των ταμειακών με τα pos χαρακτηρίζεται ως επιτακτική από το σύνολο των μελών του.
neakriti.gr